دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

طبیعت زیبای باغ چشمه بلیقس + عکس

چشمه بلقیس نام باغ رویایی است که در دشتی هموار معروف به شهرک قلعه کره شهبازی در میان تپه ماهورها و کوهها واقع شده است . این باغ در ۲۰ کیلومتری دهدشت و ۳ کیلومتری شهر چرام قرار دارد که از شمال به جاده “چرام گچساران”، از جنوب به اراضی کشاورزی، از غرب به باغ جهاد کشاورزی(باغ عمران) و از شرق به اراضی کشاورزی و کوههای همجوار محدود می‎شود. مساحتی بالغ بر ۴٫۵ هکتار از درختان گوناگون تزئینی و میوه ای چون  درختان سرو، انار، لیموترش و شیرین، سیب،بید مجنون، انگور و نخل های تزئینی در این باغ زیبا جای گرفته اند.

باغ چشمه بلقیس

به گزارش ویرلن ؛ به گفته ی اهالی منطقه این باغ توسط زنی به نام بلقیس در اواخر دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی احداث شده است. در سال ۱۳۲۷ مردم محل در اطراف آن به احداث چند باغ کوچک اقدام کردند و در سال ۱۳۳۸ این باغ توسط اسکندر خان و جان محمد خان چرامی خریداری شد و به گونه ای طراحی شد که یادآور باغهای زیبای دوره اسلامی است.

 

باغ چشمه بلقیس

نظام آبیاری این باغ بر اساس فوران آب چشمه‌های اصلی و چندین چشمه فرعی می‎باشد که به وسیله نهرهای کوچک و بزرگ متعددی در باغ جریان می‎یابد و آب مازاد آنها بوسیله جویی بزرگ به طرف استخر باغ که در ضلع جنوب غربی باغ واقع شده هدایت می‎شود. این استخر زیبا به شعاع ۱۰ متر و عمق ۱/۵ متر بصورت دایره و دارای سه ورودی و یک خروجی می‎باشد که آب چشمه از مسیر خروجی به رودخانه فشیان می‎ریزد. این استخر، باغچه‎ای به قطر ۴ متر که پوشیده از درختان نخل، نارنج، پرتقال و گلهای زیبا و متنوع است را در آغوش گرفته است.

این باغ زیبا و رویایی هر ساله در فصول مختلف گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می کند.

 

باغ چشمه بلقیس

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle