دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

سنگاپور، شهر شیرها

تاریخچه سنگاپور:

به گزارش ویرلن؛در قرن سوم میلادی به این جزیره Puluo chang می گفتند اما نام امروز سنگاپور را شاهزاده هندی به نام «تیلا اوتاما» نام نهاد. وی در سال ۱۲۹۹ هنگام ورود به این جزیره که در آن زمان تماسک خوانده می شد، حیوان تجسمی را که همانند شیر بود مشاهده نمود و از این جهت آن جا را سنگاپور نامید که کلمه ای است به زبان سانسکریت و مرکب از سنگا به معنی شیر و پور به معنی شهر می باشد.

تاریخ جدید سنگاپور با ورود سر استانفورد رافلز یکی از عمال کمپانی هند شرقی به این جزیره آغاز شد و ایشان در تاریخ ۲۹ ژانویه ۱۸۱۹ از حکمران جوهور یکی از صاحبان اصلی این جزیره جهت تاسیس یک پایگاه بازرگانی کسب اجاره نمودند.

صلح و آرامش سنگاپور که بریتانیا آن را سنگر تسخیرناپذیر اقیانوس هند لقب داده بود با هجوم ژاپنی ها از شمال مختل گردید و از سال ۱۹۴۲ به مدت ۵/۳ سال در اشغال ژاپن بود. در سال ۱۹۴۵ بریتانیا مجددا سنگاپور را به تصرف درآورد و از سال ۱۹۴۶ مستعمره آن بود. در ۹ اوت ۱۹۶۵ دولت سنگاپور استقلال کامل خود را اعلام کرد.

جغرافیا سنگاپور:

سنگاپور در منطقه جنوب شرق آسیا و در تنگه مالاکا بین اقیانوس هند و آرام واقع شده است، کوچکترین کشور مستقل آسیاست و از یک جزیره اصلی و ۶۰ جزیره کوچک تشکیل شده است. مساحت سنگاپور با جزایر کوچکترش ۷۱۰.۵ کیلومتر مربع می باشد و میانگین دمای روزانه بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتیگراد می باشد.

جمعیت سنگاپور ۵.۳۹۹.۰۰۰ نفر و پایتخت آن، سنگاپور می باشد. سنگاپور بزرگترین بندر آسیای جنوب شرقی و دومین بندر آسیا و چهارمین بندر بزرگ دنیا می باشد. از شهرهای مهم این کشور تانجونگ کاشونگ، سرانگون نی سون، وودزلند، یان کیت و یوچوکانگ می باشد.

زبان های رسمی در این کشور مالزیایی، چینی، تاملی و انگلیسی می باشند. انگلیسی زبان اداری و حکومتی می باشد و همچنین خط انگلیسی به عنوان خط رسمی کشور تلقی می شود.

فرهنگ و آداب و رسوم سنگاپور:

در این کشور سه فرهنگ اصلی وجود دارد: چینی، مالزیایی، هندی.

هر کدام دارای مذاهب مختلفی هستند و به زبان های مختلف صحبت می کنند و هر کدام آیین و فرهنگ خاص خود را دارند.

چینی ها عمده ترین گروه نژادی می باشند که از کشور چین مهاجرت کرده اند و اقتصاد این کشور در دست آنان می باشد.

ادیان و مذاهب سنگاپور:

مذاهب رسمی در سنگاپور عبارتند از: بودیسم، تانوشیسم، مسیحیت، اسلام و هندوئیسم.

بودیسم پس از اسلام دومین موج مذهبی بود که وارد سنگاپور شد که توسط مهاجرین چینی به این جزیره وارد شد که از مکتب آن ها maha yana می باشد. پیروان این مکتب اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و دارای آثاری هستند که یادگار اقوام گذشته است.

هندوئیسم توسط هندوهایی که توسط کمپانی هند شرقی به عنوان سرباز یا کارگر وارد این جزیره شدند، راه یافت. اکثرا سیک هستند.

ورود مسیحیت هم در قرن ۱۹ توسط میسیونرهای پرتغالی, فرانسوی و انگلیسی صورت

گرفت.

گشت شهری:

سنگاپور جاذبه های گردشگری متنوعی دارد گردشگران می توانند در قالب گشت های شهری از جاذبه های زیر بازدید کنند:

  • مجسمه Merlion (سر شیر، بدن ماهی) نماد کشور سنگاپور که در کنار رودخانه و پارک Merlion واقع شده است.
  • باغ بزرگ ارکیده که در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد و بالغ بر ۲۰۰۰ نوع گونه گل ارکیده می باشد.
    • بازدید از نمای بیرونی ساختمان های مجلس، شهرداری و دادگاه عالی سنگاپور که مربوط به دوران استعمار بریتانیا می باشد.
    • خرید و بازدید از محلی چین ها (China Town) که برای خرید سوغاتی های چینی و همچنین لوازم الکترونیک مثل دوربین نسبتاً خوب است (همراه باچانه زنی زیاد)، انواع و اقسام رستوران ها و غذاهای چینی، همچنین معابد چینی از دیگر
    جاذبه های این محله می باشند.
    • خرید در فروشگاه های سنگ و جواهر که می توانید کارهای بسیار زیبایی از
    زیور آلات را درآن جا ببینید.

مراکز خرید سنگاپور:

  • مرکز خرید مصطفی (Mostafa Center): 24 ساعته، بسیار ارزان، با کیفیت متوسط، صرافی با قیمت های خوب در پائین مرکز خرید می باشد.
    • خیابان Orchard Road: زیباترین و شیک ترین خیابان سنگاپور و پر از مراکز خرید بزرگ و معروف، زیبا و همچنین مغازه ها و رستوران های متنوع می باشد. برند های بسیار گران قیمت در این خیابان فروشگاه دارند.

اماکن دیدنی سنگاپور:

مهمترین جاذبه های گردشگری سنگاپور شامل باغ وحش سنگاپور ( چهارمین باغ وحش زیبا و دیدنی دنیا)، Night Safari ( حیوانات آزاد در شب، بازدید از داخل قطار)، آکواریوم S.E.A سنگاپور، خیابان Clarke و قایق سواری در شب برروی رودخانه، موزه ملی سنگاپور، نمایشگاه تکنولوژی سنگاپور، Discovery Center، مسجد سلطان (منطقه عرب ها)، کشتی چن هو (سنتی چینی) به همراه بازدید از جزیره کوزو (لاک پشت ها) و چرخ و فلک سنگاپور با ارتفاع ۱۶۵ متر می شود.

با قطار و تله کابین می توانید به جزیره زیبا و تفریحی Sentosa وارد شوید. این جزیره دارای باغ پروانه ها، دنیای حشرات، تالاب دلفین ها و نوعی دلفین کمیاب (Pink) می باشد و همچنین دنیای زیر آب در تونلی به مساحت ۸۰ متر زیر آب که بالغ بر ۲۵۰۰ گونه دریایی در آن وجود دارد. برج گردان Sky Tower، سینمای ۴ بعدی، مجسمه بزرگ Merlion از دیگر جاذبه های شهری سنگاپور می باشند.

از تمام این ها زیباتر برنامه نمایشی فواره ها و برنامه ای به نام Song Of The Sea می باشد که این نمایش در کنار ساحل همراه با آب و لیزر نمایشی زیبا و خیره کننده را به اجرا در می آورد که هرروز بازدید کننده زیادی را به خود جذب می کند.

 

محدودیت های قانونی سنگاپور:

  • موقع خرید، کاغذ رسید را حتما از فروشنده دریافت کرده و مراقب باشید که گم نشود، در صورت خروج و همراه نداشتن آن، ممکن است، مامور خروج با تماس با پلیس شما را دستگیر کند.
  • ورود آدامس و جویدن آن ممنوع می باشد و در صورت مشاهده جریمه می شوید.
  • ریختن زباله و آب دهان جریمه ۱۰۰۰ دلاری را به همراه دارد.
  • خوردن و آشامیدن در داخل اتوبوس ممنوع می باشد.
  • ورود سیگار و هر نوع نوشیدنی ممنوع است. هر نفر فقط یک پاکت باز شده که حداقل یک سیگار از آن جدا شده، می تواند داشته باشد.
  • ورود داروهایی مانند قرص کدئین جرایم سنگین و مواد مخدر، حکم اعدام دارد.

تورمسافرتیتور سنگاپور

رزرو هتل  هتل های سنگاپور

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle