دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

سفر به جزیره قشم با کشتی مسافری + عکس

سفر به جزیره قشم با کشتی های مسافری یکی از به یادماندنی ترین سفر های دریایی است، چراکه می توان با هزینه کم، لذت یک سفر دریایی کوتاه و خاطره انگیز را تجربه کرد.
در هرمزگانی که به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران شناخته می شود، زیرساخت ها و بسترهای مناسبی برای تجربه یک سفر دریایی ایمن با شناورهای مدرن بین اسکله های شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم فراهم شده است که نمونه آن را در کمتر نقطه ای از ایران می توان یافت.
بهره گیری از شناورهای جدید و استاندارد چند طبقه با ساختاری زیبا و امکانات رفاهی مناسب از مولفه های اصلی این سفر دریایی است و می توان خود این شناورها را جاذبه ای گردشگری برای این استان جنوبی کشور دانست.
به گزارش ویرلن ؛ سفری که بر حسب نوع شناورها، بین ۳۵ تا ۵۵ دقیقه طول می کشد و می توان با هزینه مناسب ۱۲۵ هزار ریال به راحتی آن را تجربه و از تماشای آب های نیلگون خلیج فارس و کشتی های کوچک و غول آسا استفاده کرد.
از طرف دیگر با بهره برداری رسمی از پایانه دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس در روزهای پایانی سال گذشته، سفرهای دریایی به جزایر و بنادر استان به ویژه در مسیر بندرعباس – قشم فرونی یافته است.

 

۸۲۰۱۰۷۴۸-۷۰۶۰۷۱۹۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به فعالیت های بنادر مسافری این استان در سال ۹۴، از ثبت ترابری بیش از ۱۴میلیون نفر – سفر در هرمزگان و رشد چهار درصدی این بخش از فعالیت های دریایی خبر داد.
ابراهیم ایدنی از آمادگی ۱۰ بندر مسافری هرمزگان برای سفرهای نوروزی خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ شناور با ظرفیت بیش از پنج هزار صندلی در نوروز ۹۵ مسافران دریایی هرمزگان را جابجا می کنند.
وی با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی سفرهای دریایی، به انجام کنترل و بازرسی مستمر بر شناورها اشاره و اضافه کرد: افزون بر این، از گروه های مردمی با عنوان «همیار ناجی» نیز استفاده می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآوری کرد: همچنین ۴۰ ایستگاه تجسس و نجات، ۲۴ گروه غواصی و ۳۰ تیم بازرس ایمنی برای ایمنی سفرها و امداد و نجات دریایی برای نوروز ۹۵ در استان تشکیل شده است.
ایدنی ادامه داد: همچنین به منظور ارائه سریع خدمات درمانی در هنگام سوانح دریایی و شرایط بحرانی، دو بالگرد و یک فروند هواپیما به صورت شبانه روزی در ایام نوروز فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۶ هزار و ۶۰۰ نفر امسال در طرح نوروزی برای ایمنی و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.
ایدنی از مسافران نوروزی خواست تا به منظور ارتقاء ضریب ایمنی سفرهای دریایی، از بنادر و شناورهای مجاز و در زمان مجاز اقدام به انجام سفر کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیش بینی جابجایی بیش از هشت میلیون مسافر در ایام نوروز از ۱۴ بندر استان، خاطرنشان کرد:۵۷ فروند شناور مسافری، ۴۸ لندینگ کرافت حمل خودرو، ۳۱۰ قایق گردشگری و بیش از ۲۰ شناور همیار ناجی و شناور ناجی در سفرهای دریایی نوروز ۹۵ فعالیت می کنند.
بر اساس آمارها، میزان تردد از اسکله شهید حقانی بندرعباس به جزایر هرمز و قشم در روزهای معمولی حدود ۱۲هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به ۳۵ هزار نفر در روز است که این موضوع این مسیر را جزو پر ترددترین مسیرهای دریایی کرده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان مسافری این جزیره برای نوروز ۹۵، گفت: به منظور افزایش خدمات رسانی در این حوزه، ۳۵ فروند شناور مسافری و ۳۲ فروند لندینگ کرافت (جهت حمل خودرو) پیش بینی شده است.
سیدباقر موسوی افزود: در همین چارچوب طرح نوروزی اداره بنادر و دریانوردی قشم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می شود.
وی ادامه داد: در همین زمینه علاوه بر افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و حمل خودرو، بازرسی های متمرکز و دوره ای جهت افزایش ایمنی سفرها و پیشگیری از سوانح دریایی نیز افزایش می یابد.
موسوی از بازرسی ۴۸۰ فروند قایق تفریحی این جزیره توسط افسران کنترل و بازرسی اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد و گفت: بازرسی های متمرکز از شناوران مسافری و حمل خودرو همچنان ادامه دارد.
وی ظرفیت ۳۵ فروند شناور مسافری قشم را سه هزار و ۹۲۶ صندلی اعلام و اضافه کرد: این شناورها در مسیرهای دریایی بندر شهید ذاکری قشم، بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر هرمز خدمات رسانی می کنند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم یادآوری کرد: همچنین ۳۲ فروند شناور لندینگ کرافت این جزیره نیز با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو، در مسیر بنادر پهل و لافت در طرح نوروزی این اداره مشارکت دارند.
موسوی گفت: هم اینک ۲۸ فروند شناور لندینگ کرافت در مسیر بندر پهل – لافت و ۳۲ فروند شناور مسافری با ظرفیت سه هزار و ۳۴۴ صندلی در مسیرهای دریایی قشم به بندرعباس و هرمز فعالیت می کنند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از ساماندهی و افزایش تجهیزات ایمنی شناورهای همیار ناجی و نصب آنتن ایستگاه رادیویی در مبادی گردشگری جنگل حرا خبر داد.
استان هرمزگان همه ساله در آغاز فصل بهار میزبان میلیون ها گردشگر از نقاط محتلف کشور و کشورهای خارجی است که برای بازدید از جاذبه های طبیعی، تاریخی و دریایی به این منطقه سفر می کنند.
هرمزگان به واسطه داشتن ظرفیت های مهم گردشگری در دریا و خشکی همواره مقصد گردشگرانی است که بخشی از اوقات فراغت نوروزی خود را به گردش و تفریح در سواحل، جزایر، مزارع و باغ های سرسبز این دیار می گذرانند و از هوای بهاری آن لذت می برند.
جزیره قشم با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، شامل ۱۳۵ کیلومتر طول و عرض متوسط ۱۴ کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از ۲۲ کشور جهان بزرگتر است.
این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری از جمله نخستین ژئوپارک بین المللی خاورمیانه از امتیاز ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.
از طرف دیگر با سرد شدن هوای نقاط مختلف ایران در نیمه دوم سال، این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل، پذیرای خیل گردشگر داخلی و خارجی است که اوج این سفرها را می توان در تعطیلات نوروز مشاهده کرد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle