دسته‌ها
اخبار تکنولوژی برترینها ربات

ساخت ربات چند زبانه برای هدایت مسافران در فرودگاه‌

یک شرکت هلندی موفق به ساخت یک ربات چند زبانه به نام Spencer شده که برای هدایت مسافران در فرودگاه‌ها استفاده می‌شود.

این پروژه که توسط شرکت هواپیمایی هلندی KLM راه‌اندازی شده، راهی برای کاهش هزینه‌هایی است که مسافران در مواقع از دست دادن پروازهای خود به دلیل گم شدن، متحمل می‌شوند. در حال حاضر محققان و تجار در پنج کشور اروپایی مشغول توسعه این ربات هستند.

اسپنسر حامل داده‌های نقشه فرودگاه است و قادر به تعیین مکان فعلی خود از طریق ترکیبی از حسگرهایی مانند شتاب‌سنج و لیزر‌های محدوده‌یاب است. این ربات از این ویژگی‌ها برای اجتناب از برخورد با اشیا و ارزیابی نزدیکی خود به نشانه‌های شناخته شده در مسیر خود استفاده می‌کند. این ربات همچنین با مقایسه نشانه‌های شناسایی شده با اطلاعاتی که در نقشه دارد، قادر به مکان‌یابی خود است.

سرعت زیاد عبور و مرور موانعی مانند انسان‌ها نمی‌تواند مشکل عمده‌ای برای اسپنسر محسوب شود، در حالیکه یکی از مشکلاتی که این ربات با آن مواجه است، برخورد با موانعی است که زودگذر هستند اما برای ربات جنبه دائمی دارند، مانند چرخ‌های باربری که در گوشه و کنار فرودگاه پارک شده‌اند. این قضیه‌ای است که در کنار اطمینان حاصل کردن از اینکه ربات قادر به درک رفتار و عمل انسان است یا خیر، هنوز هم در حال پیگیری است. این کار مستلزم این است که ربات در اطراف گروهی از مردم بچرخد و آن‌ها را تا زمانیکه مطمئن شود او را دنبال می‌کنند، ردیابی کند.

قرار است این ربات طی یک دوره یک هفته‌ای از روز ۳۰ نوامبر(نهم آذر) در فرودگاه بین‌المللی شیفول آمستردام مورد ارزیابی قرار بگیرد و آزمایش بزرگتر آن در ماه مارس انجام خواهد شد.این فناوری در نهایت می‌تواند در همه ربات‌هایی که نیاز به تعامل با انسان دارند، از جمله ربات‌هایی که از سالمندان در خانه‌های آنها مراقبت می‌کنند، اعمال شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle