دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

معرفی سائوپائولو و جاذبه های گردشگری آن

به گزارش ویرلن؛سائوپائولو مرکز استانی به همین نام در جنوب شرقی برزیل می باشد که با ۱۱ میلیون جمعیت شهری و ۲۰ میلیون جمعیت حومه، بزرگ ترین شهر برزیل و هفتمین شهر بزرگ دنیا می باشد. سائوپائولو به هیجان، هیاهو و جنب و جوش شبانه معروف است و یکی از ثروتمند ترین شهرهای دنیا می باشد. این شهر یکی از مکان های محبوب برای زندگی و به همین دلیل یکی از متنوع ترین شهرهای دنیا می باشد.
سائوپائولو که به سامپا نیز معروف است، به دلیل محبوبیت شهرهای ریو و سالوادور، آنطور که باید مورد توجه گردشگران قرار نگرفته، اما یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری شهری دنیا می باشد. رستوران های بسیار متنوع و با کیفیت، موزه های با ارزش، به همراه فرهنگ شهری مردم، از جذابیت های این شهر می باشد.
سائوپائولو از مراکز مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در برزیل و فراسوی آن است و بناها، پارک‌ها و موزه‌های مهمی چون یادمان آمریکای لاتین، موزه زبان پرتغالی، موزه هنر سائوپائولو و پارک ایبیراپوئرا را در خود جای داده است. چند عدد از بلندترین ساختمان‌های برزیل ازجمله میرانته دواله، ایتالیا، آلتینو آرانتس، و برج شمالی آنسکوم در سائو پائولو قرار دارند.
نام این شهر به افتخار پل مقدس نام‌گذاری شده و شعار شهر نیز به زبان لاتین «Non dvcor, dvco» است که به معنی «مرا راه نمی‌برند، رهبری در دست من است» می‌باشد. سائو پائولو آب‌وهوایی مرطوب و نیمه‌گرمسیری دارد. این شهر به خاطر هوای متغیر خود «Cidade da Garoa» (شهر نم‌نم باران) نامیده شده و به خاطر غذاهای ویژه، معماری، ناوگان بزرگ بالگردها، و ازدحام ترافیکی‌اش مشهور است.

تاریخ
سائوپائولو در ۲۵ ژانویه ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد شد. پایین بودن بهره‌وری مزارع شکر محلی باعث شد تا این سکونتگاه مدتی طولانی در حالت انزوا باقی بماند. در سده هفدهم کشاورزان منطقه اقدام به کشت گندم به منظور صادرات کردند. در سال ۱۷۱۱ به سائوپائولو رسماً عنوان شهر اعطا شد.
در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۸۲۲ اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائوپائولو انجام شد. در قرن نوزدهم این شهر شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی بود، که علت عمده آن رواج صادرات قهوه بود. پس از لغو برده‌داری در سال ۱۸۸۸، کشتزارهای قهوه این شهر امواج زیادی از مهاجران از ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به ‌خود جلب کرد و از سوی دیگر بسیاری از بردگان سابق نیز برای پیدا کردن کار جذب این شهر شدند. در سال ۱۸۹۷ ایتالیایی‌ها بیش از نیمی از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دادند.
در آغاز سده بیستم، قیمت قهوه به شدت سقوط کرد و در نتیجه کارآفرینان محلی سرمایه‌های خود را به سوی توسعه صنعتی این شهر سوق دادند. صنعتی شدن این شهر به نوبه خود نیروهای جدیدی از مهاجران کشورهای دوردست از جمله ایتالیایی‌ها، ژاپنی‌ها، و اهالی سوریه و لبنان را به این شهر کشاند. این شهر میزبان افتتاحیه جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ بوده است. در این قسمت قصد داریم به معرفی مهمترین جاذبه های گردشگری شهر سائوپائولو بپردازیم.

خیابان پائولیستا
خیابان پائولیستا یکی از محبوب ترین کارت پستال ها و مظهر غرور مردم سائوپائولو می باشد. پائولیستا یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و فرهنگی شهر می باشد. تضاد موجود در معماری و منظر آن، نمایانگر قرار گرفتن این خیابان در بین بخش های قدیمی و جدید شهر، می باشد. این خیابان به همراه محله های اطرافش نظیر روآ آگوستا، آلامدا سانتوس و روآ اسکار فریر، گالری ها، فروشگاه ها، تئاترها، سالن های سینما، هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، کتاب فروشی های جذاب و زیادی را در خود جای داده است.

مرکز تاریخی سائوپائولو
مرکز تاریخی سائوپائولو دوران زوال خود را سپری می کند، اما به تدریج با پروژه ها و سرمایه گذاری هایی که انجام شده، رو به بهبود است. با وجود مشکلات زیاد، به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی که دارد، بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم. در این منطقه می توانید از ساختمان ها و جاذبه هایی از دوران با شکوه تاریخ سائوپائولو، محله های تجاری به شدت شلوغ و سالن های تئاتر و فعالیت های فرهنگی بازدید کنید. اهالی سائوپائولو مرکز تاریخی شهر را «جنگل بتونی خاکستری و زشت» توصیف می کنند، با این وجود این منطقه به دلیل اصالت و شخصیت فرهنگی اش، الهام بخش هنرمندان و عکاسان زیادی بوده است.
محله Liberdade
لیبرداد در زبان پرتقالی به معنای آزادی و اسم محله ای در شهر سائوپائولو می باشد که بزرگ ترین جامعه ژاپنی ها در خارج از ژاپن در آنجا زندگی و تجارت می کنند. این محله از دهه ۵۰ شکل گرفته است. علاوه بر ژاپنی ها، چینی ها و کره ای ها نیز در این محله زندگی می کنند. در ورودی این خیابان یک دروازه قرمز رنگ به ارتفاع ۹ متر نصب شده است که نماد ورودیه معابد شینتو می باشد. بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها و سوغاتی های جنوب شرق آسیا را می توانید در این محله ببینید.

موزه ها و مراکز فرهنگی سائوپائولو
سائوپائولو به عنوان مرکز هنری برزیل، از موزه ها و مراکز فرهنگی زیادی برخوردار است. دو موزه را هرگز از دست ندهید، موزه Ipiranga و یادبود آمریکای لاتین. این دو موزه به لحاظ اندازه، معماری و اهمیت تاریخی، منحصربفرد می باشند.
کسانی که به هنر علاقه مند هستند می توانند از موزه هنر سائوپائولو، Pinacoteca do Estado، مؤسسه Tomio Ohtake، موزه هنر مدرن و موزه هنر معاصر بازدید کنند.
حاشیه رودخانه پینهیروس
رودخانه پینهیروس در راستای شمالی- جنوبی از غرب سائوپائولو می گذرد و ساحلش یکی از زیباترین و جذاب ترین نواحی شهر می باشد. ساحل شرقی پر از آسمان خراش هایی است که به مراکز تجاری بروکلین نوو و ویلا المپیا شکل داده است. بزرگ ترین مسیر دوچرخه سواری شهر در این ساحل قرار دارد. این منطقه جنب و جوش و هیاهوی شبانه خاصی دارد.
ساحل غربی، دانشگاه سائوپائولو را در خود جای داده است و جلوه گره تضاد طبقاتی این شهر می باشد. آپارتمان ها و خانه های ویلایی لوکس در کنار زاقه ها و خانه های قشر فقیر جامعه ساخته شده اند.
پل کابلی Octavio Frias de Oliveira از وسط رودخانه می گذرد. این پل عظیم که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است، ۱۳۸ متر طول دارد و مارجینال پینهیروس را به خیابان روبرتو مارینهو متصل می کند. شکل این پل بسیار عجیب است و شبیه X می باشد. عرض پایه آن ۷۶ متر و عرض نوک آن ۳۵ متر می باشد.
این تنها پل دنیا است که دو مسیر منحنی با یک ستون بتونی دارد. دو مسیر منحنی یکی در ارتفاع ۱۲ متری و دیگری در ارتفاع ۲۴ متری قرار دارد و طول آنها حدود ۹۰۰ متر است. در پایان دسامبر کابل های پل نورپردازی شده، و شبیه درخت کریسمس می شوند. این پل در مناسبت های خاص دیگری نیز نورپردازی می شود.

پارک های سائوپائولو
سائوپائولو به داشتن چشم انداز خاکستری و بتونی و کمبود فضای سبز معروف است، با این وجود جنگل های بارانی آتلانتیک بخش بزرگی از شهر را به خود اختصاص داده است. این نواحی سبز که به دلیل توسعه شهری در معرض تخریب بودند، به منظور حفاظت، به پارک های عمومی تبدیل شده اند.
پارک های شهر سائوپائولو به سه گروه تقسیم می شوند:
پارک های تفریحی: در این پارکها تسهیلات و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی زیادی ایجاد شده، اما از پوشش درختی و گیاهی خوبی برخوردار نیستند. پارک Ibiraouera معروف ترین پارک تفریحی شهر می باشد که موزه های متنوع، یادمان ها و فعالیت های فرهنگی مختلفی را در خود جای داده است.
پارک های اکوتوریستی: بیشتر این پارک ها توسط جنگل های بارانی آتلانتیک و دیگر اکوسیستم های طبیعی پوشیده شده اند و امکانات تفریحی محدودی در آنها ایجاد شده است و بیشتر برای آنهایی که به دنبال ماجراجویی و طبیعت بکر هستند، مناسب می باشد. از مهمترین این پارک ها می توان به پارک های Cantareira، APA Capivari-Monos و Jaragua اشاره کرد.
پارک های ترکیبی: این پارک ها ترکیبی از دو گروه قبلی می باشند، یعنی هم تسهیلات تفریحی و هم اکوسیستم های طبیعی بکر دارند. اگر دوست دارید مناظر زیبای طبیعی را به همراه مردم دیگر ببینید و به جای فعالیت های ماجراجویانه، تفریح و استراحت بیشتری داشته باشید، حتماً به پارک های Carmo، Tiete و Horto Floresalبروید.

کلیسای جامع سائوپائولو
کلیسای جامع See Metropolitan یک کلیسای رومن کاتولیک می باشد که ساخت آن در سال ۱۹۱۳ شروع و ۴ دهه بعد به پایان رسید. سبک معماری این کلیسا نئو گوتیک و گنبد آن به سبک رنسانس می باشد. کلیسای جامع متروپولیتن بزرگ ترین کلیسای سائوپائولو می باشد و در لیست بزرگ ترین کلیساهای نئوگوتیک دنیا رتبه چهارم را دارد. این کلیسا در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ کاملاً مرمت و بازسازی شد.
کلیسای جامع سائوپائولو ۱۱۱ متر طول و ۴۶ متر عرض دارد. ارتفاع دو برج آن ۹۲ متر می باشد و گنجایش ۸۰۰۰ نفر را دارد. بیش از ۸۰۰ تن مرمر کمیاب در ساخت آن به کار رفته است. این کلیسا با طرح هایی از شاخه های بوته قهوه، آناناس و حیوانات بومی برزیل از جمله آرمادیلو تزئین شده است. ارگ عظیمی نیز در این کلیسا قرار دارد که در سال ۱۹۵۴ توسط شرکت ایتالیایی Balbiani & Rossi ساخته شده است.

چشم اندازه های پانوراما در سائوپائولو

سائوپائولو از بالا چشم انداز بسیار زیبایی دارد، در نتیجه برای دیدن زیبایی های این شهر بزرگ، خصوصاً در هنگام غروب به یکی از سکوهای مشاهده پانورامیک شهر بروید.

  • برج Banespa: این برج که به Altino Arantes نیز معروف است، سکوی مشاهده پانورامیک آن در طبقه ۳۴ و در ارتفاع ۱۶۰ متری قرار دارد. بانسپا دهه های زیادی بلند ترین برج شهر بود. یک موزه کوچک در بالای ساختمان وجود دارد. بازدید از برج نیاز به ارائه پاسپورت دارد.

  • رستوران Skye در هتل Unique: بر روی بام هتل Unique، رستوران Skye با غذاهایی تلفیقی که توسط سرآشپز معروف امانوئل باسولیل، پخته می شود، از میهمانان پذیرایی می کند. این رستوران در هنگام شب چشم انداز خوبی به پارک Ibirapuera دارد و ورودیه آن رایگان است.

  • کلوپ Jockey: این کلوپ غذاها و نوشیدنی های متنوعی ارائه می دهد و چشم انداز بسیار خوبی، خصوصاً هنگام غروب، به رودخانه پینهیروس و ساختمان های اطراف آن دارد.

  • se-cathedral

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle