دسته‌ها
برترینها توریسم گردشگری گردشگری

زیباترین شهر گمنام اروپا + عکس

لیوبلیانا واقع درکشور اسلونی با اجرای برنامه ای درازمدت درراستای توسعه پایدار، پایتخت سبز اروپا در ۲۰۱۶ شناخته شد.

به گزارش ویرلن ؛ این شهر لیویلیانا Ljubljana درکشور اسلونی با توجه به ایجاد بیشترین تغییرات در افزایش کیفیت زندگی مردم درکوتاه‌ترین مدت زمان و با ایجاد چشم انداز مثبتی درمسیر توسعه پایدار تا سال ۲۰۲۵ موفق شده است که عنوان پایتخت سبز اروپا را در رقابتی تنگاتنگ با شهر بزرگ و مشهور اروپا ازآن خود کند.
انتخاب این عنوان و جایزه آن برای شهر Ljubljana اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این شهر نسبتا گمنام را در نقشه جهانی شهرهای پایدار قرار می‌دهد . علاوه براین تنها شهر در اروپای مرکزی وجنوب شرق این قاره است که موفق به کسب چنین عنوان پرافتخاری شده است.

Ljubljana-s
کارشناسان بین المللی از سال ۲۰۱۰ تا کنون براساس ارزیابی ۱۲ شاخص فنی و زیست محیطی هرسال برترین شهر سبز اروپا را انتخاب ومعرفی می‌کنند.تغییرات آب و هوا، مدیریت آب، تصفیه فاضلاب،کاهش ضایعات و مدیریت آن ،حمل و نقل محلی،بهم پیوستن مناطق سبز شهری با استفاده از مدیریت پایدار کاربری اراضی، مدیریت یکپارچه زیست محیطی، کیفیت هوای محیط، کیفیت صوت محیطی، فناوری های سازگار با محیط زیست و اشتغال پایدار، مدیریت انرژی،طبیعت و تنوع زیستی از جمله این شاخص هاست.انتخاب این عنوان برای این شهر به معنی موفقیت برنامه درازمدت توسعه پایدار دراین شهر است که از سال ۲۰۰۷ اغاز شده و کسب این عنوان تضمینی است برادامه وافزایش کیفیت زندگی مردم و سکنه این شهر برای برخورداری از امکانات زندگی پاک، سالم و سبز و منظم دراین شهر است.
این شهر امسال را سال سبز اعلام کرده اند و هم اکنون با برگزاری برنامه‌های مختلف خود را آماده می‌کند که با همکاری تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی و موسسات آموزشی حتی مهد کودک ها و مدارس ابتدایی درطول سال فعالیت‌های گسترده‌ای را درراستای نهادینه کردن فعالیت‌ها و مقررات حامی محیط زیست شهری به اجرا درآورد.
شهرهایی که تا به حال عنوان “پایتخت سبز اروپا” را از سال ۲۰۱۰ به این سو از آن خود کرد‌ه‌اند عبارتند از: استکهلم سوئد در ۲۰۱۰، هامبورگ آلمان در ۲۰۱۱، ویتوریا گاستیز اسپانیا در ۲۰۱۲ نانت فرانسه در ۲۰۱۳ شهر بریستول انگلستان نیز عنوان سال ۲۰۱۵ را ازآن خود کرده است.
شهر نانتز به دلیل راه اندازی مجدد ترامواهای برقی که منجر به کاهش آلودگی هوا شده موفق به دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۳ شده بود.

Ljubljana

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle