دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روش درمان لک در پوست با طب سنتی

علت بروز لک در پوست و درمان آن از نگاه طب سنتی
از نظر حکمای طب سنتی عوامل مختلفی در بروز لک دخالت دارند. یکی از دلایل تیره شدن رنگ پوست را از نظر طب سنتی مصرف زیاد غذاهای سوداوی، گوشت نمک‌سود ( نمک سود کردن یا نمک زدن یکی از روش‌های حفاظت از مواد غذایی با نمک خشک خوراکی است. نمک زدن یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای حفظ مواد غذایی است. ) و انواع فست فود است. درد، غم و اندوه، مصرف زیاد سرکه و زیره باعث زرد شدن رنگ پوست می‌شود.

به گزارش ویرلن ؛ محقق طب سنتی با اشاره به این موضوع که تمام مسایل نامبرده سبب تجمع مواد فاسد درخون می‌شود، ادامه داد: ضعف قوای تبدیل کننده مواد تغدیه کننده در پوست، باعث باقی ماندن مواد زاید در پوست شده و لک ایجاد می‌کند. آسیب به عروق و خونریزی نیز از سایر اسباب بوجود آمدن لک درپوست است.

متخصص فیزیولوژی پزشکی و محقق و درمانگر طب سنتی در رابطه با نحوه درمان لک گفت: برای درمان لک می‌توان از ماسک‌های لایه‌بردار و سفیدکننده حاوی آرد نخود، نشاسته، آرد عدس، آرد برنج، آرد باقالی و جو یا تخم‌خیار، خربزه، کدو و مواد خوراکی مثل نخودآب، زرده تخم مرغ عسلی، آبگوشت، انجیر، نان گندم سبوس دار و شیر تازه استفاده کرد.وی برای تصفیه خون و درمان لک، کارهای پاکسازی مثل حجامت یا زالوانداختن را نیز در شرایط خاص توصیه کرد و ادامه داد: انجام فعالیت‌های نشاط‌آور و ورزش و استفاده از عطرهای خوشبو یا موادغذایی مثل زعفران نیز می‌تواند درمان‌کننده باشد، زیرا باعث افزایش جریان خون و دفع بهتر سموم می‌شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle