دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

رم، تمدنی که گویای خودش است!

عظمت رم را در هر لحظه بودن در این شهر تاریخی احساس می‌کنی! چشمانت را حتی برای نکات کوچک‌ رم‌گردی گشوده و هشیار نگاه دار تا مطمئن باشی بیشترین لذت را از این شهر باستانی می بری! بهترین شیوه برای دیدن رم باستان، قدم زدن است. آن روش منظم حمل و نقل شهری که در پ‍اریس و لندن جریان دارد، در رم به کارت نمی‌آید و به حمل و نقل شهری هم اعتمادی نیست. اگر هوا خوب و مساعد بود به سمت یادمان های رم باستان قدم بگذار! عطر معطر نانوایی ها را حس خواهی کرد همین‌طور هنرهای دستی و چرم‌های مشهور ایتالیایی را در فروشگاه های ریز و درشت خواهی یافت.
“پانتئوم” یکی از دیدنی های به یادماندنی رم است هرچه قدر “کلوسئوم” و یا “فروم” در رم نیاز به راهنمای تور دارد تا جزئیات ویرانه ها را برایت تشریح کنند. بخش های بسیاری از پانتئوم به مدت ۲۰۰۰ سال است که استوار و بی نظیر در زیر باران و باد و آفتاب استوار مانده و خود گویای خودش است. کافی است تصور کنید میلیون ها انسان در ۲۰۰۰ سال گذشته در سطح باشکوه آن قدم زده اند. اگر کتاب تاریخ شما را خمیازه وا می دارد گام نهادن در پانتئوم به شما انرژی دوباره در تاریخ می بخشد. به دلیل سلامت پانتوئم به شما توصیه می کنیم که این جا را پیش از کلوسئوم و فروم ببینید زیرا بسیاری از ظرافت های معماری رومی قابل مشاهده آن در دو اثر دیگر از میان رفته اند.
کلاسئوم رم زمانی گنجایش۵۰ هزار نفر را داشت. مردمانی که برای دیدن مسابقات توحش، خون و خونریزی از گوشه و کنار ایتالیا، گرد آن جمع می شدند و از لذت دیدن مرگ گلادیاتورها و نبرد آنان با حیوانات وحشی همهمه سرمی دادند! حالا بازمانده‌ّهای فرهنگ توحش و این مکان خوف انگیز، روزانه بین ۱۷ تا ۱۹ هزار نفر گردشگر را به دیدن کلسئوم رم می کشاند. این نبرد خونین مورد علاقه و توجه شهریاران و رومیان بود.
اما دیدار از واتیکان در رم حس و حال دیگری دارد گویا تمام نبوغ و هنرمندی بشر یکجا در واتیکان – تنها کشوری که در قلب شهر رم قرار دارد – جمع شده است. جایی که مامن کلیسای کاتولیک در جهان است. شاهکارهای میکلانژ و آثار ارزشمند موزه واتیکان و همچنین پاپ‌های مومیایی شده در صندوق‌های شیشه‌ای شما را از زیبایی ایمان فراوان که در هنرمندی بشر نمودی عینی یافته، به حیرت وامی دارد.
هرچند رم به تمامی یک گالری هنری است اما موزه کاپیتول برای علاقه مندان به هنرهای کلاسیک چیز دیگری است.موزه کاپیتول را قدیمی ترین گنجینه جهان می دانند که در سال ۱۴۷۱ پاپ سیکستوس پنجم چند قطعه برنز را به آن اهدا کرد و حالا آثار ارزنده کلاسیک جهان در آن قابل مشاهده است.
رم از آن شهرهایی است که برای بازدید از آن یک هفته وقت لازم داری! در نظر داشته باش که دیدن واتیکان خود یک روز تمام زمان نیاز دارد.
جالب این است که دیدنی های تاریخی و شگرفت رم، اتفاقا به بودجه زیادی هم نیاز ندارد و بسیاری از موزه ها و یادمان های باستانی و حیرت انگیز رم و کلیساهای سرشار از هنر رایگان پذیرای گردشگران هستند. از جمله این آثار برج پیزا و پارک ها هستند که بیشترین آموزش و دانش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
به رم که رفتید سری به چشمه تراوی Trevi بزنید. بر اساس افسانه ای هرکسی از پشت شانه ای سکه ای را به درون آن بیاندازد دوباره به رم بازخواهد گشت. شما و هزاران نفر روزانه به طور متوسط بر اساس چنین باوری ۳۰۰۰ یورو به آب های تراوی می سپارید.

برای مشاهده اطلاعات هتل در رم ، راهنمای جاذبه های تور رم  و گرفتن قیمت   هتل های رم به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل در رم  را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle