دسته‌ها
حمل و نقل هواپیما

رؤیای سریعترین هواپیمای سبک

در زیبایی طراحی به کار رفته در «والکری» که محصول «کبالت» است، هیچ شکی نیست. احتمالاً داخل کابین نیز با ظاهر این هواپیما مطابقت خواهد کرد. مطابق گفته کبالت، این مدل حدود ۷۰۰ هزار دلار قیمت دارد و فراتر از جنبه‌های ظاهری‌اش، دارای یک عملکرد خیره‌کننده است.

 والکری CO50 می‌تواند با سرعت ۲۲۰ نات (۴۰۷ کیلومتر بر ساعت) در مسیری معادل ۱۵۰۰ مایل دریایی (۲۷۷۸ کیلومتر) حرکت کند و در همین حال، مصرف سوختش معادل ۱۵ گالن (۵۶/۷۸ لیتر) است. البته اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید، مدل این هواپیما می‌تواند با سرعت ۲۴۰ نات در مسافتی حدود هزار مایل دریایی پرواز کند و در همین حال، ۲۲ گالن سوخت را در هر ساعت بسوزاند.

Cobalt CO50 Valkyrie
Cobalt CO50 Valkyrie

 

 از دیگر ویژگی‌های این موشک آئرودینامیک می‌توان به مواردی چون یک سیستم چتر نجات هواپیما، طراحی داخل کابین توسط اعضای سابق «هرمس»، یک پنل ابزارهای شیشه‌ای که در ابعادی فشرده به برخی کاربردهای اساسی اختصاص یافته و به همراه یک نگهدارنده آی‌پد است، یک اتاقک کابین شبیه به F-16 با میدان دید ۳۲۰ درجه، صندلی‌ برای ۵ نفر به همراه وسایل آنها، یک سیستم ضدّ یخ و یک موتور توربوشارژر کانتیننتال با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار اشاره کرد.

Cobalt CO50 Valkyrie

 به دلیل قرارگیری موتور در فاصله زیاد در عقب هواپیما، با عملکرد کم‌صداتر و لرزش کمتر، حسّی شبیه یک هواپیمای جت ایجاد می‌شود. به‌علاوه، والکری از طراحی «کانارد» استفاده می‌کند؛ «کانارد» سبکی از طراحی است که در آن جریان هوا قبل از بال از لایه مرزی سطح جدا می‌شود و به این ترتیب، کیفیت بهتری برای پرواز فراهم می‌گردد.

Cobalt CO50 Valkyrie

 کبالت قصد دارد تا اولین والکری CO50 خود را در سال ۲۰۱۷ تحویل دهد. با این حال، اگر اندکی با گذشته هوانوردی مدرن آشنایی داشته باشیم، می‌دانیم که ارائه یک مدل هواپیمای نامتعارف بازار و یا هر نوع هواپیمای دیگری که باشد، و سپس درآمدزایی آن، یک چالش بسیار بزرگ برای یک کمپانیی است. با این وجود، برای خلبانی که می‌تواند یک سیروس SR22T را هدایت کند، والکری می‌تواند یک جایگزین هیجان‌انگیز، با همان سطح قیمت و با عملکردی بین SR22T و سیروس ویژن SF50 جت باشد.

Cobalt CO50 Valkyrie

 در حال حاضر، سریعتر هواپیمای تولیدی با موتور تک‌پیستونه، مونی اَکلیم تایپ S است که به سرعت حداکثر ۲۴۲ نات (۴۴۸ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد، ولی والکری می‌تواند به سرعت ۴۸۱ کیلومتر بر ساعت برسد و می‌خواد این رکورد را جابجا کند. اگر والکری موفق به انجام این کار شود، به عنوان یک هواپیمای تأیید شده، سرآمد هوانوردی در این زمینه شناخته خواهد شد.

Cobalt CO50 Valkyrie

 شرکت کبالت که در سان‌فرانسیسکوی امریکا واقع شده، تقریباً به مدت ۱۰ سال بر روی والکری کار کرده است و توسعه طراحی این هواپیما ابتدا در فرانسه و سپس در کانادا ادامه ایفته است. در همین حال، کبالت می گوید که کیت ساخت آزمایشی والکری را با نام «والکری X» در ۶ ماه آینده ارائه خواهد کرد و نسخه تأیید شده آن در ۲ سال آینده از راه خواهد رسید.

Cobalt CO50 Valkyrie

 در حال حاضر، ۵ نمونه اولیه از والکری در حال تست پرواز هستند. کسی چه می‌داند، شاید کبالت بخواهد با ارائه یک محصول خارق‌العاده، بازار هوانوردی سبک را غافلگیر کند.
در هر حال، کبالت یک هواپیمای زیبا ساخته که به نظر می‌رسد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. امّا اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم که رؤیای این کمپانی، واقعاً می‌تواند به پرواز درآید یا خیر.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle