دسته‌ها
اخبار تکنولوژی برترینها علمی و فناوری ورزش ورزشی

دوی ماراتن در ایستگاه فضایی

۱۴۰ روز دیگر و همزمان با آغاز دوی ماراتن لندن، ۴۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین یعنی در ایستگاه فضایی بین المللی نیز یکی از فضانوردان این ایستگاه با دویدن بر روی تردمیل بخشی از این رقابت نفسگیر خواهد بود.

دوی ماراتن لندن ۱۴۰ روز دیگر یعنی در ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۶ به مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر برگزار می شود. این رقابت که همواره با حضور ده ها هزار دونده از سراسر جهان و با هیجان خاصی دنبال می شود امسال اما یک تفاوت عمده با دوره های قبلی خود دارد و آن حضور یک دونده در ایستگاه فضایی بین المللی است.

«تیم پیک» از فضانوردان آژانس فضانوردی اروپا محسوب می شود که پیشتر یعنی در سال ۱۹۹۹ در رقابت دیدنی ماراتن لندن شرکت کرده بود و حالا پس از ۱۷ سال بار دیگر یکی از شرکت کنندگان در این رقابت لقب خواهد گرفت، البته این بار نه در لندن بلکه در ایستگاه فضایی بین المللی.

او در حالی که بر روی تردمیل خواهد دوید، از آیپدی استفاده می کند که در مقابلش نصب شده و در آن خیابانهای لندن در حین برگزاری مسابقه نمایش داده می شود.

این فضانورد دونده با استفاده از نوارهای لاستیکی مخصوص خود را به تردمیل متصل نگاه می دارد تا درحالی که شرایط سخت جاذبه اندک را تجربه می کند به حضور خود در این رقابت دیدنی ادامه دهد.

«تیم پیک» ماراتن لندن در سال ۱۹۹۹ را در مدت زمان سه ساعت و ۱۸ دقیقه به پایان رساند اما حالا فکر می کند زمانی بین سه ساعت و ۳۰ دقیقه تا چهار ساعت را به ثبت برساند.

او هم اکنون در قزاقستان حضور دارد و خود را برای پرتاب روز ۱۵ دسامبر به سوی ایستگاه فضایی بین المللی آماده می کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle