دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

درسدن؛ زیباترین شهرجنگ زده آلمان

درسدن : پایتخت ایالت زاکسن در کشور آلمان است.
جذابیت های شهر درسدن:

درسدن -Dresden -، مرکز ایالت ساکسونی در حاشیه رود البِ در نزدیکی مرز جمهوری چک قرار گرفته است. این شهر از ابتدا همواره دارای جذابیت های فرهنگی و هنری باشکوهی بوده است. درسدن در اثر جنگ جهانی کاملاً نابود شد اما کوشش و تلاش بسیار در جهت بازسازی دوباره آن به احیای شهری با جوهره فرهنگی غنی انجامید.

“کلیسای بانوی ما”، شاهکار باروک طراحی شده توسط جورج باهر در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد

اهمیت فرهنگی درسدن را از روی این واقعیت می توان سنجید که دره البِ از سوی کمیته میراث جهانی یونسکو برای مدت پنج سال به رسمیت شناخته شد. حتی این شهر در سال ۲۰۰۶ میلادی در زمره مکان های میراث جهانی در معرض خطر قرار گرفت. چهره غمناک و تیره شهر که از وجود بناهای تخریب شده و سوخته حاصل از جنگ ناشی می شود، یکی از دلایل عمده جلب توجه گردشگران به شمار می رود چراکه در هیچ نقطه دیگری از اروپا نمی توان آثار و شواهد برجای مانده از جنگ جهانی دوم را بدین شکل از نزدیک مشاهده و لمس کرد.

وجهه گردشگری اصلی شهر درسدن در روح تاریخی این شهر نهفته است. این شهر زمانی خانه بسیاری از پرنس ها و شاهان ساکسونی نظیر آگوستوس دوم، بوده است. اگرچه، مراکز تاریخی این شهر از جمله گنجینه های هنری و بناهای حائز اهمیت به لحاظ تاریخی در جریان جنگ جهانی از بین رفتند اما شکوه تاریخی درسدن در اثر بازسازی های انجام شده که هنوز هم در برخی قسمت های شهر جریان دارد، مجدداً در حال بازگشت است.

zwinger که برای لذت بردن از اشراف در قرن هجدهم ساخته شده بود.امروز این مجموعه شامل خانه اپرا و موزه ها

دیدار از درسدن با وجود ابزارها و روش های متنوع و گوناگون برای این منظور، دیگر کار چندان دشواری برای گردشگران نمی باشد. از فرودگاه معروف درسدن (کلوتزِش) پروازهای متعددی تقریباً به تمامی شهرهای مهم آلمان برقرار است. همچنین وجود دو ایستگاه بزرگ قطار از جمله ایستگاه راه آهن مرکزی درسدن نیز در ارائه خدمات به مسافران این شهر نقش مهمی دارد. درون شهر نیز وجود وسایل متنوع حمل و نقل نظیر اتوبوس، مترو، اتوموبیل یا حتی دوچرخه و سیستم تاکسیرانی، گشت و گذار در درسدن را تسهیل می کند.

مرکز شهر تاریخی درسدن میدان Neumarkt

هر ساله در حدود ۴/۷ میلیون نفر گردشگر از درسدن دیدن می کنند. مکانهای معروف و دیدنی، گردشگری، تفریحی، تاریخی، طبیعی درسدن برای گردشگران و بازدید کنندگان بسیار جذاب می باشد.

درباره درسدن

پیشینه درسدن در این واقعیت نهفته است که این شهر در ابتدا محل سکونت قبایل متعلق به تمدن سفالینه های خطی، بوده است. نام این شهر از واژه کهن صربی به معنای مردم ساکن در جنگل حاشیه رودخانه، گرفته شده است. این شهر پس از قرار گرفتن به عنوان مرکز ایالت ساکسونی، گسترش یافت.

ساحل رود البه روبروی کلیسای جامع و قصر سلطنتی

تاریخچه درسدن

تاریخ درسدن نشان می دهد که این شهر در قرن دوازدهم میلادی مورد توجه و سکونت مردم آن زمان قرار گرفت. چهره درسدن در دوران جدید همانند شبحی از گذشته بوده است. این شهر در جریان جنگ جهانی دوم کاملاً از بین رفت که پس از جنگ مجدداً بازسازی شد. در همین دوران بود که درسدن یه عنوان یکی از مراکز صنعتی آلمان مطرح شد. بعدها درسدن هرچه بیشتر متحد شد و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی عمده در سابقه تاریخی آلمان، باقی ماند.

بمباران درسدن
از ۱۳ فوریه تا ۱۵ فوریه ۱۹۴۵ (۲ماه قبل از پایان جنگ) در حالی که پیروزی متفقین قطعی می‌نمود، برای کمک به پیشرفت سریع‌تر نیروهای شوروی که از شرق به سوی آلمان درحال پیشروی بودند، بمب‌افکن‌های سنگین نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروی هوایی ایالات متحده بیش از ۳۹۰۰ تُن بمب متعارف و آتشزا بر روی شهر درسدن فرو ریختند. شدت آتش‌سوزی به حدی بود که آسفالت خیابانها نیز ذوب شد. آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان در دسترس نیست، اما طبق تحقیقات اخیر، رقم کشته شدگان، بین ۲۴٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ نفر غیر نظامی تخمین زده می‌شود.

هنرتزئینی چینی درسدن:کسانی که عقیده دارند یک بشقاب نمیتواند زیبا باشد، تا کنون با ظروف چینی درسدن مواجه نشده اند و حتی تصویری از آن ندیده اند،عبارت چینی درسدن بیشتر درباره یک جنبش هنری است تا مجموعه ای از ظروف و فیگورهای چینی. درسدن یک مرکز مهم این جنبش هنری، ادبی و فکری بود که برای نقاشان، مجسمه سازان، شعرا، فلاسفه و سازندگان چینیهای تزئینی به یک اندازه جذابیت داشت. در سال ۱۸۸۳ چهار آذینگر چینی مشهور که تحت تاثیر این توسعه هنری هیجان انگیز قرار گرفته بودند، نشان مشهور تاج آبی درسدن را به ثبت رساندند و به این ترتیب سبک بسیار محبوب درسدن به وجود آمد.
فیگورهای همراه با توری:
شاید جذابترین محصولات درسدن در همین دوران، فیگورهای مزین به تور چینی باشد. فیگورهای تکی و گروهی پرکار و استادانه به تعداد بسیار ساخته میشدند و هنوز هم در آلمان تولید میشوند. توری مشهور درسدن ، روشی بود که توسط هنرمندان درسدن ابداع شده و در آن قطعات پارچه تور واقعی در محلول چینی رقیق فروبرده میشد و با دست به فیگورهای چینی اضافه میشد. نتیجه فوق العاده زیبا و ظریف بود و این توریهای چینی تقریبا با پارچه لطیف اولیه هیچ تفاوتی نداشت.

برای مشاهده اطلاعات هتل درسدن ، راهنمای جاذبه های توردرسدن ، و گرفتن قیمت هتل های درسدن ، به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل درسدن ، را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle