دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو حمل و نقل علمی و فناوری

خودرو های آینده رطوبت جاده را تشخیص می‌دهند

محققان امریکایی موفق به ساخت سیستم هوشمندی شده اند که به رانندگان اجازه می دهد با توجه به رطوبت جاده به تنظیم شرایط رانندگی بپردازند.

در سال های اخیر، فناوری به بخش های مختلفی از زندگی انسان ها نفوذ کرده تا زندگی ساده تر و ایمن تری را برای انسان ها رقم بزند. اتومبیل ها به سیستم ها و فناوری های جدیدی مجهز شده اند تا بتوانند احتمال تصادفات و مرگ و میر انسان ها را کاهش دهند.

کمپانی های خودروسازی به دنبال استفاده از تکنولوژی های جدیدی در محصولات خود هستند تا بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را با خود همراه سازند. به همین دلیل، خودروسازان به دنبال استفاده از تکنولوژی جدیدی در اتومبیل های خود هستند که با کمک آن خودروها به صورت اتوماتیک بتوانند شرایط جاده ها را تشخیص دهند.

محققان MIT و تویوتا همکاری متفاوتی را برای توسعه سیستم جدیدی آغاز کرده اند که از طریق صدای چرخ های روی جاده می توان به میزان رطوبت مسیرها پی برد. این سیستم نه تنها می تواند میزان رطوبت جاده ها را تشخیص دهد بلکه می تواند رانندگان را برای راندن در چنین شرایطی آماده کند.

استفاده از این فناوری جدید در حالی است که گزارشات منتشر شده نشان می دهد، سالیانه حدودا ۵۰۰۰ کشته و هزاران تصادف در امریکا به دلیل خیسی و لغزنده بودن جاده ها به وقوع می پیوندند. این سیستم می تواند به طور قابل توجهی از آمار مرگ و میر و همینطور تصادفات جاده ای بکاهد.

میزان دقت این سیستم در سرعت های مختلف حدود ۹۳.۲ درصد گزارش شده است. این سیستم برای تشخیص و تجزیه و تحلیل مسیر از شبکه های عصبی مصنوعی استفاده می کند اما هنوز برای ورود به خودروهای بدون سرنشین زود است و باید تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام شود. این سیستم حتی در زمانی که ماشین ساکن است و حرکتی ندارد نیز با گوش دادن به صدای ماشین ها دیگر می تواند رطوبت جاده یا مسیر را تشخیص دهد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle