دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

جزیره ی فریب ، آخر دنیا

مساحت قطب جنوب حدود ۱۴ میلیون کیلومتر مربع است که تقریباً هم اندازه‌ی قاره اروپا است. دما در قطب جنوب به منفی ۹۰ درجه سانتی‌گراد و سرعت باد در سواحل شرقی آن به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما در زندگی در آن جا چگونه جریان دارد؟

شرایط زندگی در آن جا به طور عادی برای انسان مهیا نیست. از این رو می‌توان آن را «انتهای زمین» و یا حتی «آخر دنیا» نامید. اسامی مناطق جغرافیایی نیز همین حس را به ما تحمیل می‌کند: خلیج وحش و جزیره ی فریب.

تعداد افرادی که برای پژوهش به قطب جنوب رفته‌اند در زمستان حدود ۱۰۰۰ نفر و در تابستان حدود ۴۵۰۰ نفر است.
الکس برناسکونی، عکاس مشهور ایتالیایی، به مناطق مختلفی از جهان سفر کرده و عکس‌های زیبایی را گرفته است. کتاب جدید او به نام «یخ آبی» که پس از کتاب «آفریقای وحشی» منتشر شده است، به سفر به طبیعت و حیات وحشِ قطب جنوب اختصاص دارد.
برناسکونی می‌گوید که دو سال زمان برای چنین سفری نیاز است؛ چرا که شرایط طبیعی گاهی اوقات بسیار خطرناک می‌شود و نمی‌توان به راحتی ادامه داد. برناسکونی تمام تجهیزات لازم و انواع لنزها را همراه خود داشته تا بتواند بهترین عکس‌ها را بگیرد.
او به عکاسی از برخی از خطرناک‌ترین شکارچیان جهان شهرت دارد که در این باره می‌گوید: «سعی می‌کنم تا می‌توانم به سوژه نزدیک شوم.»
رابرت کاپای عکاس می‌گوید: «اگر عکس‌هایتان خوب نمی‌شود، بدانید که به سوژه آن طور که باید نزدیک نشده‌اید.» از این رو، برناسکونی می‌گوید سعی می‌کند به سوژه‌ها نزدیک شود و در صورت امکان، بر روی زمین دراز بکشد.
برناسکونی در مورد سیاره ی زمین می‌گوید: «مراقب زمین باشید. ما آن را از اجدادمان به ارث نبرده‌ایم، بلکه آن را از نوادگانمان به امانت گرفته‌ایم.»

 

CafeGardesh_EndWorld__10_

CafeGardesh_EndWorld__1_

CafeGardesh_EndWorld__2_

CafeGardesh_EndWorld__3_

CafeGardesh_EndWorld__4_

CafeGardesh_EndWorld__5_

CafeGardesh_EndWorld__6_

CafeGardesh_EndWorld__7_

CafeGardesh_EndWorld__8_

CafeGardesh_EndWorld__9_

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle