دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

جذاب‌ترین کشورهای جهان برای توریست‌‌ها

به گزارش ویرلن ؛ گردشگران بسیاری هر سال به کشورهای توریستی سفر می کنند و سال به سال بر اساس جریانات موجود در کشورها درصد جذب توریستها متفاوت خواهد بود. برخی از کشورها شاهد بیشترین رشد در پدیده ی گردشگری بوده‌اند در حالی که تعداد دیگری افت زیادی را در این زمینه تجربه کردند. طبق آمارهای جدید، در سال گذشته‌ی میلادی شمار گردشگران در سراسر جهان تا حدود ۱.۲ میلیارد نفر افزایش یافته است.در ادامه خواهیم دید کدام کشورها موفقتر و کدامها ضعیفتر عمل کرده اند.
نمودارهای جدید نشان می‌دهد که نرخ گردشگران بین‌المللی با ۴.۴ درصد رشد در سال گذشته به ۱.۱۸۴ میلیارد نفر رسیده است. سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) در جدیدترین آمار خود از گردشگران گفته است: گذشته از بی‌ثباتی خاورمیانه و همچنین حملات متعدد به گردشگران باز هم آمار سال گذشته، یک رکورد در مسافرت‌های خارج از کشور بوده است.
به نظر می‌رسد که فرانسه کماکان پربازدیدترین کشور جهان است. کشوری که در سال ۲۰۱۴، ۸۳.۸ میلیون مسافر را به سمت خود جذب کرد و با وجود اینکه هنوز آمار کاملی از سال ۲۰۱۵ در دست نیست، پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد در آن ۳ درصد باشد که با این اوصاف انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۸۶.۳ میلیون نفر رسیده باشد.بنظر شما پیش بینی بازار گردشگری تا ۲۰۲۰ چگونه خواهد بود؟

آمریکا با تخمین ۷۷.۹ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۵ دومین مقصد پرطرفدار در دنیا است که در مقایسه با ۷۵هزار نفر در سال ۲۰۱۴ شاهد رشد خوبی بوده است. سومین جایگاه با ۶۸.۱ میلیون نفرمتعلق به کشور اسپانیا است و پس از آن هم چین با ۵۶.۹ میلیون نفر قرار دارد. مکان پنجم این فهرست را هم ایتالیا با حدود ۵۰.۸ میلیون نفر به خود اختصاص داده است.

در ادامه فهرستی از ۱۰ کشور اول که بیشترین بازدیدکننده را در سال ۲۰۱۵ داشته‌اند، برایتان عنوان خواهیم کرد:
۱.فرانسه ( به صورت تخمینی) ۸۶.۳ میلیون، ۳ درصد افزایش
۲.آمریکا (به صورت تخمینی) ۷۷.۹ میلیون، ۳.۹ درصد افزایش
۳.اسپانیا ( به صورت تخمینی) ۶۸.۱ میلیون ، ۴.۸ درصد افزایش
۴.چین ( تایید شده) ۵۶.۹ میلیون، ۲.۳ درصد افزایش
۵.ایتالیا ( به صورت تخمینی) ۵۰.۸ میلیون، ۴.۶ درصد افزایش
۶.ترکیه (به صورت تخمینی) ۳۹.۳ میلیون، ۰.۹ درصد کاهش
۷.آلمان (به صورت تخمینی) ۳۵ میلیون، ۶.۱ درصد افزایش
۸.انگلستان ( به صورت تخمینی)۳۳.۹ میلیون،۴ درصد افزایش
۹.مکزیک ( به صورت تخمینی) ۳۲.۱ میلیون، ۹.۶ درصد افزایش
۱۰.روسیه ( به صورت تخمینی) ۳۱.۶ میلیون، ۶.۲ درصد افزایش
اما با رشد ۹۷ درصدی گردشگر در پاراگوئه البته درسه چهارم اول سال ۲۰۱۵( هنوز آمار دقیقی از ۳ ماه چهارم در دست نیست)، بیشترین افزایش گردشگر در سال گذشته مربوط به این کشور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کشور آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۴ تنها پذیرای ۶۴۹ هزار بازدیدکننده بوده است. رقمی که در سال ۲۰۱۵ درکل به نزدیک ۱.۲۸ میلیون نفر رسیده است.
از دیگر کشورهایی که شاهد رشد چشم‌گیر در صنعت گردشگری بوده‌اند، می‌توان به تاجیکستان اشاره کرد که با ۹۴ درصد رشد تازه به رقم ۴۱۴ هزار نفر رسیده و ژاپن که با رشد ۴۷.۵ درصدی به حدود ۲۰ میلیون نفر رسید، احتمالا یکی از مقاصد سفر بسیاری از افراد در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

پربازدید ترین
و اما در فهرست زیر اسامی کشورهایی را برایتان می‌گوییم که تعداد بازدیدکنندگان‌شان با سرعت بیشتری افزایش یافته است.

 

۱. پاراگوئه ۹۷ +درصد

۲. تاجیکستان ۹۴+ درصد

۳. نیووی ۶۲.۹+ درصد

۴. ژاپن ۴۷.۵+ درصد

۵. ایسلند ۲۹.۸ +درصد

۶. بوسنی و هرزگوین ۲۸.۸+ درصد

۷. پاناما ۲۲.۴ +درصد

۸. تایلند ۲۲.۳ +درصد

۹. شیلی ۲۰.۴+ درصد

۱۰. سیشل ۱۸.۷ +درصد

پربازدید ترین

کشورهایی که در جذب گردشگر موفق نبوده‌اند:
البته در زمینه گردشگری، کشورهای متعددی نیز سال خوبی را سپری نکردند که اغلب به دلایلی نظیر ناآرامی‌های کشورها ( سیرالئون) یا شیوع ابولا بوده است. کشورهای آفریقایی شاهد کاهش ۴۵.۶ درصدی در تعداد بازدیدکنندگان بوده‌اند، مثلا درتونس ۳۸ نفر از علاقه‌مندان ساحل توسط یک فرد مسلح کشته شدند که با افت ۲۵.۲ درصدی مواجه شد.
اما فهرست ده کشور اولی که تعداد بازدیدکنندگان‌شان با سرعت در حال کاهش است که در واقع بازندگان این صنعت هستند:

۱. تووالو ۷۸.۴- درصد
۲. سن مارینو – ۳۲.۱ – درصد
۳. تونس ۲۵.۲- درصد
۴. فلسطین ۲۲.۷ – درصد
۵. میکرونزی ۲۰.۵- درصد
۶. وانواتو ۱۸.۷ – درصد
۷. لوکزامبورگ ۱۶.۹ – درصد
۸. بوتان ۱۴.۸- درصد
۹. کنیا ۱۳.۷ – درصد
۱۰. آذربایجان ۱۱.۱ – درصد

نکات قابل ذکردیگر در این بحث:
o تعداد بازدیدکنندگان مناطق کارائیب با ۷.۴ درصد افزایش و آمریکای مرکزی هم با ۷.۱ درصد نسبت به دیگر مناطق آن بخش رشد بیشتری داشتند.
o شمار بازدیدکنندگان شمال آفریقا بیشتر از مناطق دیگر کاهش داشته است (۷.۸ درصد).
o کشورهای اروپایی با ۶۰۹.۱ میلیون نفر بازدیدکننده در مقایسه با دیگر مناطق دنیا برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری داشته‌اند.
o جولای و آگوست همچنان پرطرفدارترین ماه‌ها برای مسافرت هستند و فوریه کمترین محبوبیت را در میان دیگر ماه‌ها دارد.
o سال ۲۰۱۵ ششمین سال متوالی در رشد گردشگر خواهد بود. آخرین سال افت میزان گردشگر هم به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد .
o تعداد گردشگر در مالزی ۷.۶ درصد کاهش یافت که البته دو فاجعه در خطوط هوایی مالزی در سال ۲۰۱۴ هم در این امر دخیل بوده است.
o آفریقای جنوبی به دلیل کاهش راند( واحد پول آفریقای جنوبی) در مقابل پوند در حال حاضر گزینه‌ی مناسبی است اما بازهم در سال گذشته میلادی با افت ۶.۹ درصدی در تعداد بازیدکننده مواجه شد.
o صنعت توریسم در سال گذشته در کنیا هم رونق نداشت با کاهش ۱۳.۷ درصدی مواجه شد. تهدیدات تروریستی در کاهش بازدیدکننده‌ها موثر بوده است.
o از دیگر کشورهای اروپایی که رشد چشم گیری در این زمینه داشته‌اند : اسلواکی (۱۳.۳+ درصد) ، لهستان ( ۱۹.۱+ درصد)، ایرلند( ۱۴+ درصد)، یونان (۷.۹+ درصد)، کرواسی (۹.۱+ درصد)، سوئد( ۱۰.۲+ درصد) ، پرتغال (۹.۷+ درصد) و نروژ ( ۷.۵+ درصد).
o شمار بازدیدکنندگان ترکیه در سال ۲۰۱۵ به ۳۹.۳ میلیون نفر افزایش یافت که نسبت به تعداد ۹.۶ میلیونی در سال ۲۰۰۰ رشد چشم‌گیری داشته است.
o عربستان سعودی نیز در جذب توریست موفق بوده است. ۱۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ که نسبت به ۸ میلیون نفر در سال ۲۰۰۵ رشد خوبی داشته است.

از دیگر کشورهایی که در دهه‌ی اخیر تقریبا رشد دو برابری در شمار بازدیدکنندگان‌شان داشته‌اند، تایلند، کره‌ی جنوبی، ژاپن، سوئد، ویتنام و ایران هستند.
o بازدیدکنندگان مصر در سال ۲۰۱۰ به ۱۴.۱ میلیون نفر رسید و در سال ۲۰۱۴ به ۹.۶ میلیون کاهش یافت که این روند نزولی در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه داشت تا جایی که تخمین زده شده است که این رقم به ۹.۴ میلیون نفر رسیده است.
o از جمله کشورهای اروپایی که کمترین تعداد بازدید کننده را داشته هم لیختن اشتاین با ۶۱ هزار گردشگر در سال ۲۰۱۴ است و سن مارینو با ۷۵ هزار و مولداوی با ۹۴ هزار گردشگر خیلی با این کشور تفاوت ندارند.
o از جمله کشورهایی که در سال گذشته‌ی میلادی کمتر از ۱۰۰۰۰ گردشگر داشته‌اند : تووالو، پاپوآ گینه نو، جزایر مارشال، مونتسرات، تومه و پرینسیپ سائو.

 

منبع : الی‌گشت

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle