دسته‌ها
فناوری اطلاعات

جایگزین مرورگرهای وب

دستیاران هوشمند نظیر کورتانا به‌زودی جایگزین مرورگرهای وب می‌شود.
ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت معتقد است همان‌طور که یکی روزی پی سی و مرورگر داشتیم، اینک نوبت دستیاران مجازی و دیجیتال شبیه کورتانا است که با کنترل تلفن و رایانه نقش ارتباطی عمده‌ای را ایفا خواهند کرد.

ساتیا که در نشست موسوم به O’Reilly Next:Economy summit برای حضار سخنرانی می‌کرد تأکید کرد که هوش مصنوعی به معنایی که در رؤیاهایمان دنبال آن بودیم، در حال اتفاق افتادن است. به گفته وی فناوری گریزناپذیر است و موج جدید مأموران و دستیاران دیجیتال نظیر کورتانا و AI (هوش مصنوعی) جای وب و مرور وب توسط کاربران را خواهد گرفت.

البته همچنان مرور وب صورت می‌گیرد اما متفاوت شده است و وقتی از دستیار خودتان می‌پرسید آیا باید امروز با خودم چتر بیرون ببرم؟ دستیار دیجیتال با شناسایی محل زندگی شما و دیدن آب‌وهوا به شما پاسخ آری یا نه می‌دهد.

آینده ازنظر ساتیا این است که مردم زیادی در کوچه و خیابان در حال راه رفتن و صحبت با دستیار دیجیتال خود خواهند بود.

کلماتی مانند Hey Cortana در دایره لغات ما وجود دارد و این موضوع فراگیرتر می‌شود. البته مایکروسافت اولین کمپانی نیست که روی رابط کاربری سرمایه‌گذاری می‌کند و بزرگان فناوری دنبال ارتباط فراگیرتر انسان با رایانه هستند.

در این نشست بزرگانی مانند الکساندر لبرون (پیش رو هوش مصنوعی در فیس‌بوک) و آدام چه‌یر- خالق دستیار دیجیتال سیری/Siri؛ نیز به بحث دراین‌باره پرداختند که آیا دستیار دیجیتال فقط متعلق به عده‌ای خاص و نخبه است یا می‌تواند جنبه فراگیرتری پیدا کند؟

لبرون نیز با یادآوری تاریخچه فناوری گفت ابتدا موس و کیبورد آمد و حالا زبان جایگزین آن شده است و باید منتظر بیشتر شدن آن باشیم.

 

Google-Now-Vs-Siri-Vs-Cortana-Statue

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle