دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

جاذبه گردشگری بیروت

بیروت پایتخت کشور لبنان است.

به گزارش ویرلن: این شهر با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ، در وسط خط ساحلی لبنان با دریای مدیترانه واقع شده و یکی از بزرگترین و اصلی ترین بنادر این کشور محسوب می گردد بطوریکه این شهر را روزگاری پاریس خاورمیانه می خواندند.
ساحل بیروت یکی از زیباترین ساحل های دریای مدیترانه است که دارای سواحل صخرهای ، شنی و سواحل صخره ای ، شنی در کنار یکدیگر است.
این شهر با جاذبه های توریستی و رستورانهای متنوع خود بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا بویژه از جهان عرب و دنیای غرب به سمت خود جذب نموده است بطوریکه روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۹ ، این شهر را بعنوان ۱۰ شهر برتر توریستی نام برده است.

جاذبه های توریستی بیروت :

از جاذبه های توریستی این شهر میتوان غار جعیتا را نام برد که یکی از نقاط گردشگری بیروت و در لیست بازدید هر خارجی به محض ورودش به بیروت وجود دارد. این غاردر ۱۸ کیلومتری شمال این شهر واقع شده است و در میان کوه های سرسبز و چشم اندازی زیبا قرار گرفته است. غار جعیتا در دو طبقه با نام غار علیا و غار سفلی یا غار آبی است. برای رفتن به غار علیا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا میگذرد و عبور رودخانه ای از میان این جنگل تله کابین سواری را دل انگیز می کند.
از مکانهای دیگر این شهر صخره های روشه است. این صخره ها از نمادهای کشور لبنان هستند و در غربی ترین نقطه بیروت جای دارند که به آنها صخره عشاق هم میگویند . تعدادی از عشاق از بالای این صخره ها خودشان را به آب انداختند که مستقیما منجر به مرگشان شده.
مکان دیگر منطقه گردشگری حریصا است. این منطقه در ارتفاعات بالای کوه ، روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. شهرت این منطقه به خاطر وجود مدفن سیده لبنان یا همان بانوی مذهبی می باشد . یادبود بانوی لبنان بر سر مزارش ، مجمسمه ای بلند بالاست که از کیلومترها دورتر قابل رویت می باشد. در منطقه ی حریصا ۴ تا ۵ کلیسای دیگر نیز وجود دارد . لذت دیدن دریایی آرام و آبی از حریصا وصف نشدنی است .برای رسیدن به این منطقه تله کابینی تعبیه شده است که مسافران را از منطقه ای تقریبا کنار آب به بالای کوه می رساند که این خود نیز از زیبایی های بیروت است .
مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزیر فقید لبنان ، رفیق حریری از دیگر مکان های دیدنی بیروت می باشد . این مسجد و مزار در منطقه غربی بیروت و نزدیک میدان ساعت قرار دارد . این مسجد توسط رفیق حریری ساخته شده و مزارش هم در آن قرار دارد .
میدان ساعت اصلی ترین میدان لبنان به حساب می آید . این میدان در وسط خیابانی پر از کافه و رستوران قرار گرفته است . این خیابان به پاریس کوچولو معروف است. معمولا در این خیابان تا نیمه های شب غذا به همراه موسیقی زنده سرو می شود . کلیسایی معروف در کنار میدان ساعت قرار دارد.

مراکز خرید بیروت:

بیروت مرکز مد منطقه است، با طراحان لباس نامداری که با بهترینهای جهان رقابت میکنند. الی ساب ، باسیل سودا ، پیر کاترا و روبرت ابینادر از جمله این طراحان هستند. مرکز خرید الحمرا(Alhamra) و اشرفیه (Ashrafiah) دو مرکز خرید برای تهیه این لباسها هستند.
از مراکز خرید دیگر می توان فروشگاه ای بی سی (ABC) را نام برد که از لوکس ترین فروشگاه های بیروت می باشد. تمامی اجناس این فروشگاه ارجینال و گرانقیمت هستند.
فروشگاه های دیسکاوری و الدرادو (Discovery and El Dorado) از دیگر فروشگاه های زنجیره ای بیروت می باشد. این فروشگاه ها دارای اجناس ارجینال کمتری هستند اما از قیمت های مناسبی برخوردار می باشند.

فرودگاه بیروت :

فرودگاه بین المللی رفیق حریری در حومه جنوب این شهر واقع شده است.

حمل ونقل عمومی در بیروت:

در بیروت سسیتم حمل و نقل عمومی درون شهری بر پایه تاکسی های اختصاصی است. در این شهر تعداد قابل ملاحظه ای تاکسی در تردد است.
تاکسی ها به دو دسته تقسیم می شوند، تاکسی های لوکس که البته بسیار گران هستند، برای یک مسیر عادی حدود ۷ دلار می گیرند. نوع دیگر تاکسی بنزهای قدیمی است که با قیمتی ارزانتر و البته بسیار اهل چانه بوده و با هر مسافری قیمت را طی می کنند. خطوط اتوبوسرانی شهر بسیار محدود است. چون خیابان های باریک شهر اجازه تردد را به اتوبوسها نمی دهد.

تاریخچه بیروت :

تاریخچه شهر بیروت به ۵۰۰۰ سال قبل بر میگردد، در کاوش ها وحفری های انجامشده در مرکز این شهر بقایای مربوط به فینیقی ها ، هلنی ها ، رومی ها ، امپراطوری بیزانس ، اعراب ، جنگهای صلیبی و عثمانی ها پیدا شده است که نشان دهنده اهمیت این شهر از گذشته تا به امروز بوده است.
در ۱۴۰ قبل از میلاد در نبردی میان رومیان و سلوکیان این شهر از بین رفت و مجددا توسط هلنی ها با طرح جدیدی ساخته شد و به لودیه کنعان شهرت یافت. بعد از آن بیروت به تصرف اعراب درآمد و در دوران جنگهای صلیبی این شهر تحت تصرف پادشاه اورشلیم قرار داشت که پس از جنگ با صلاح الدین ، قصری بنام لبلین (مشتق نام لبنان) در این شهر ساخته شد.
در اوایل قرن هفتدهم میلادی این شهر به تصرف امپراطوری عثمانی درآمد و بعد از آن مورد توجه امپریالستهای اروپا و به طور خاص فرانسه قرار گرفت.
در سال ۱۹۴۳ با استقلال لبنان این شهر پایتخت کشور لبنان شد.

ساختار بیروت :

فرهنگ و ساختار شهر بیروت تحت تاثیر یسیاری از فرهنگها و تمدنهای مختلف مانند یونانی ها ، رومی ها ، اعراب ، ترکهای عثمانی و فرانسوی ها تکامل یافته است بطوریکه دانشگاه حقوق در مرکز شهر بیروت یکی از قدیمی ترین اماکن و مرکز مطالعات حقوقی امپراطوری روم شرقی بوده است.
ویرانه های مرکز شهر بیروت شامل هفت لایه تمدن است و این امر سبب شده که این شهر مرکز فرهنگ و تمدن لبنان باشد.
مناطق بیروت شامل محله های ناهمگن است بطوریکه شرق آن شامل جمعیت غالب مسیحی با اقلیت مسلمان و غرب آن دارای جمعیتی با اکثریت مسلمان و اقلیتی مسیحی می باشد همچنین جنوب این شهر این شهر که شامل جمعیتی است که اکثریت آنها مسلمانان شیعه هستند.

برای مشاهده اطلاعات هتل در بیروت، راهنمای جاذبه های تور بیروت، و گرفتن قیمت هتل های بیروت، به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل در بیروت، را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle