دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

تونل آکواریوم اصفهان + عکس

گشایش نخستین تونل آکواریوم کشور در اصفهان
نخستین تونل آکواریوم کشور در بوستان جنگلی ‘ناژوان’ در اصفهان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح گردید.

به گزارش ویرلن ؛ این تونل آکواریوم بعنوان نخستین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی در گستره ای بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در ارتفاع منهای شش متر زیرزمین احداث شده است.
این تونل آکواریوم حجم یکهزار و ۸۰ مترمکعب آب را در خود جای داده اشت و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کمیاب ترین گونه های دریایی را ببینند و حضور نمادین در عمق ۳۵ متری اقیانوس را تجربه کنند.
در این تونل که شامل ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه است، گونه های مختلف آبزیان، ماهیان آب های شور و شیرین، ستاره های دریایی و غیره از پنج اقیانوس دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
در حاشیه مراسم بهره برداری از این طرح، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگارن با ابراز خرسندی از افتتاح تونل آکواریوم ناژوان اصفهان گفت: احداث چنین مجموعه هایی در جذب بیشتر گردشگران موثر است.
استاندار اصفهان نیز با تقدیر از اقدام شهرداری برای احداث تونل آکواریوم ناژوان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان عملکرد بسیار خوبی در زمینه احداث این مجموعه داشته است.
رسول زرگرپور افزود: افتتاح تونل آکواریوم ناژوان می تواند به تقویت و رونق صنعت گردشگری اصفهان کمک کند.
به گزارش ایرنا، افتتاح نخستین تونل آکواریوم کشور در بیستمین هفته از برنامه موسوم به ‘هر هفته با چند افتتاح’ شهرداری اصفهان صورت گرفته است.
مدیریت شهری اصفهان در راستای سیاست ارتقای سطح گردشگری این شهر اقدام به راه اندازی اولین تونل آکواریوم کشور کرده است تا گام دیگری در جهت تبدیل شدن این شهر به قطب گردشگری جهانی برداشته باشد.
امروزه بازدید از آکواریوم های شهری یک فعالیت تفریحی بسیار محبوب به شمار می رود و در نقاط مختلف دنیا ساخت چنین آکواریوم هایی رو به افزایش است.

معمولا یک آکواریوم شهری مجموعه ای از آکواریوم های بزرگ و کوچک با فُرم ها و اشکال مختلف است و با توجه به وسعت مجموعه، صدها یا هزاران گونه مختلف از آبزیان را به نمایش می گذارد.
نخستین آکواریوم های شهری در اواسط قرن نوزده در اروپا به بهره برداری رسیدند و در همان ابتدا بخشی از صنعت در حال شکوفایی توریسم شدند.
اولین آکواریوم شهری در ماه می سال ۱۸۵۳ در باغ وحش لندن افتتاح و پس از آن در سال ۱۸۵۶ یک آکواریوم بعنوان قسمتی از موزه بارنوم در نیویورک ساخته شد.
سپس در سال ۱۸۵۹ باغ آبی در بوستون و مجموعه های دیگری در اروپا مثل جاردین در پاریس ۱۸۶۰ و برلین ۱۸۶۹ و سپس براتین ۱۸۷۲ تاسیس شد.
آکواریوم شهری درواقع هم محلی برای تفریح و سرگرمی مردم و هم مرکزی برای مطالعات و تحقیقات علمی محسوب می شود.
تعدادی از آکواریوم ها با برنامه های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه ها، ایستگاه های بیولوژیکی و موسسات دریایی در ارتباط هستند و این امر هم در گسترش علوم دریایی و زیست محیطی موثر است و هم محیطی را برای پژوهشگران علاقمند فراهم می آورد.
علاوه بر این، وجود چنین آکواریوم های عظیمی در هر کشور، رقابت در بازار گردشگری را نیز امکانپذیر می سازد.

 

[Best_Wordpress_Gallery id=”17″ gal_title=”آکواریوم اصفهان”]

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle