دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تست سلامت حافظه و مغز

حتما برای شما هم پیش آمده است که کلیدهای منزل یا عینک خود را گم کنید. همیشه خود را برای به یادسپاری نام‌های سایر افراد تحسین می‌کردید ولی اخیرا همه چیز را فراموش می‌کنید. اصلا نگران نباشید. این شرایط ممکن است به خاطر استرس بیش از حد، کمبود خواب یا داشتن وظایف زیاد باشد. حافظه شما با افزایش سن رو به زوال خواهد بود اما می‌توان این روند را کند کرد. بر خلاف افراد جوان که مغز آن‌ها می‌تواند همه چیز را به چالش بکشد ، با افزایش سن؛ معمولا این گونه فرآیندها کندتر می‌شود. در همین زمان ممکن است برخی از مشکلات حافظه بیشتر از هر چیزی  شما را نگران کند. اگر مسائل و مواردی را فراموش می‌کنید که تاثیر  بسیار مهمی بر روی زندگی شما دارند و به صورت هفتگی و روزانه برای شما اتفاق می‌افتند، باید بیشتر از قبل نگران شوید.

به گزارش ویرلن ؛ فراموش کردن قرارهای مهم می‌تواند نشانه از دست دادن حافظه باشد. اگر این فراموشی بیش از حد  است و باعث نگرانی شما شده، می‌توانید بررسی‌هایی را در منزل انجام دهید.

    رسم یک ساعت:

همانند بیشتر کارهایی که برای تست حافظه در این لیست قرار داده‌ایم، در این مورد نیز به کمک یک نفر نیاز خواهید داشت. ابتدا تکه‌ای کاغذ و خودکار بردارید و از دوست خود بخواهید زمان را بگوید. حالا یک ساعت رسم کنید  و دست‌های ساعت را در زمانی که دوستتان ذکر کرده است قرار دهید. از او بخواهید ساعت را چک کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که تست رسم ساعت یک ابزار قابل اعتماد برای بررسی حافظه است. هرچند بیشتر افراد معتقدند که برای تفسیر این تلاش‌ها  به حضور یک متخصص نیاز هست.

    یافتن اشیا گمشده:

slide_2

برای انجام اینکار نیز به کمک یک دوست نیاز خواهید داشت.  از او بخواهید ۱۰ الی ۲۰ آیتم کوچک را بر روی میز تلویزیون یا هر جای دیگر بچیند. این اشیا ممکن است کلید، باطری یا کلوچه باشد. حالا روی این اشیا را با یک حوله یا دستمال بپوشانید. هر وقت آماده بودید از دوست خود بخواهید حوله را برای یک دقیقه بردارد. به آیتم‌ها نگاه کنید و سعی کنید اسم تمامی موارد را به یاد بسپارید. بعد از یک الی دو دقیقه؛ دوباره روی آن را بپوشانید. چشمان خود را ببندید و از دوست خود بخواهید یک یا چند مورد از وسایل را از روی میز بردارد. بعد باید حدس بزنید چه چیزی  از روی میز کم شده است. اگر این مورد کمی چالش برانگیز بود اصلا نگران نباشید. این روش یک ابزار ارزیابی بالینی بسیار عالی ست.

    نوشتن اسم آیتم‌های موجود بر روی میز:

slide_3

باز هم از همان میز استفاده کنید. از دوست خود بخواهید آیتم‌های موجود بر روی میز را با موارد دیگری تعویض کند. یک دقیقه به آن نگاه کنید و سپس اسم همه مواردی که دیده‌اید را روی کاغذ بنویسید. این مورد نیز یکی از آزمایش‌های حافظه در منزل است. این روش به عنوان ابزار ارزیابی بالینی مورد  استفاده قرار نمی‌گیرد و تنها یک روش خانگی است.

    تست سلامت مغز:

slide_5

دانشمندان  یک تست آنلاین ۲۰ دقیقه‌ای را توسعه داده اند که به تست سلامت مغز معروف است. این تست برای ارزیابی حافظه افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمایش علاوه بر بازی‌های تمرکز معمولی همچون برداشتن کارت، شامل تست‌هایی است که باید در آن ترتیب اعداد وکلمات را به یاد بیاورید. در انتهای این آزمایش، یک نمره به سلامت مغز شما  داده خواهد شد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle