دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر عجیب شکلات در تقویت عملکرد مغز !

تقویت عملکرد مغز با مصرف منظم شکلات
مطالعه جدید محققان که خبری مسرت بخش برای دوستداران شکلات است، نشان می دهد که مصرف منظم شکلات فارغ از سایر عادات غذایی، موجب بهبود عملکرد شناختی مغز می شود.
به گزارش ویرلن ؛ از نشریه تلگراف، در این مطالعه که در مجله ‘اپتایت’ منتشر شد، پژوهشگران داده های گردآوری شده در مطالعه دیگری را که در نیویورک انجام شده بود، مد نظر قرار دادند. در آن مطالعه، جمعی از ساکنان نیویورک از نظر دریافت های غذایی و فاکتورهای خطر بیماری های قلبی عروقی مورد بررسی قرار گرفته بودند و همچنین آزمایش هایی روی انها برای ارزیابی وضعیت عملکرد شناختی شان انجام شده بود.
به گفته محققان، مصرف شکلات به طور قابل ملاحظه ای با بهبود عملکرد آنها در زمینه حافظه و ساماندهی دیداری-فضایی، حافظه فعال، اسکن و ردیابی کردن، استدلال انتزاعی و آزمون کوتاه وضعیت ذهنی ارتباط داشت و کنترل آماری فاکتورهای قلبی-عروقی، سبک زندگی و رژیم غذایی هیچ یک از این ارتباط ها را به غیر از حافظه فعال کاهش نداد.
محققان در این زمینه، این ایده را مطرح کردند که مصرف منظم شکلات می تواند از زوال شناختی عادی مرتبط با سن جلوگیری کند.
مطالعات متعدد به طور علمی ثابت کرده اند که مصرف شکلات برای قلب و دستگاه گردش خون مفید است، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد، موجب کاهش کلسترول می شود و از پوست در برابر آسیب اشعه های خورشید محافظت می کند.
علاوه بر این، نتیجه یک مطالعه دیگر حاکی از آن است که با قرار دادن قطعه کوچکی شکلات روی زبان ۲۰ دقیقه پیش از صرف غذا، هورمون هایی تزریق می شوند که پیام سیر شدن را به مغز می دهند و در نتیجه، میزان مصرف غذا کاهش می یابد و حتی با تکرار این روش در پایان صرف وعده غذایی، میل به خوردن دسر و یا اسنک ها کاهش می یابد.

منبع : ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle