دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر باورنکردنی “امگا ۳” بروی سرطان سینه

 امگا ۳ خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان چاق کاهش می دهد
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان چاق کاهش می دهند.
به گزارش ویرلن از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، دکتر آندرا مانی استاد و رییس بخش غدد، دیابت و سوخت و ساز بدن در کالج پزشکی پن (Penn) و همکارانش که این مطالعه را انجام دادند، معتقدند که خطر ابتلا به سرطان می تواند با افزایش سطح التهاب ناشی از چاقی ارتباط داشته باشد.
محققان می گویند: اسیدهای چرب امگا ۳ دارای تاثیر ضد التهابی هستند که می تواند یکی از دلایل اثرگذاری ویژه آن در زنان چاق باشد.
این اسیدهای چرب در روغن ماهی، برخی گیاهان و روغن مغز خشکبار یافت می شود و گمان می رود که فواید سلامتی زیادی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونر قلب و تقویت سطوح کلسترول را در بر داشته باشد.
محققان در این مطالعه ۲۶۶ زن یائسه با تراکم سینه بالا را که دارای وزن عادی، اضافه وزن و یا چاق بودند، مورد بررسی قرار دادند. هدف از انجام این مطالعه دو ساله، اندازه گیری تغییر در تراکم سینه افراد شرکت کننده بود.
به نظر می رسد که تراکم بالای سینه یک فاکتور خطر برای ابتلا به سرطان سینه باشد، به طوری که طبق اعلام موسسه ملی سرطان، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که سینه متراکم دارند، چهار تا شش برابر است و به گفته محققان، هر چه تراکم سینه بیشتر باشد احتمال ابتلا به این بیماری در آنها بیشتر می شود.
محققان بعد از دو سال، از وجود یک ارتباط میان افزایش سطح اسیدهای چرب امگا ۳ در خون و کاهش تراکم سینه خبر دادند اما این ارتباط تنها در میان ۲۰ درصد افراد شرکت کننده که چاق بودند، مشاهده شد.
یافته های تحقیقاتی جدید موید این ایده است که اسیدهای چرب امگا ۳ ترجیحا از زنان چاق یائسه در برابر سرطان سینه محافظت می کند.
یافته های این مطالعه در نشریه Cancer Prevention Research منتشر شده است.

منبع:ایرنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle