دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

برترین مکان‌ها برای مشاهده آسمانِ شب

به گزارش ویرلن: به نقل از کافه گردش کسی در این دنیا وجود ندارد که که دوست نداشته باشد در یک شب تابستانی زیر آسمان سیاه شب دراز بکشد و به آن نگاه کند، در حالی که نسیمی گرم می وزد. در این دنیای دیجیتالی و مدرن تنها راهی که می توان با آن در خانه هایمان به طبیعت نزدیک شویم، نگاه کردن به آسمان است. آسمان از علاقه مندی های مشترک بین منجمان، دانشمندان، علاقه مندان به آب و هوا، عکاسان، علاقه مندان به ادبیات و حتی طالع بینان است.

۱۰٫ پارک دولتی چری اسپرینگز، آمریکا (Cherry Springs state park, U.S.A)
کشورهای عقب مانده و درحال توسعه تحت فشار اقتصادی هستند و جنگ های داخلی مانع از تامین جریان برق بعضی از روستاهای دورافتاده می شود، این در حالی است که کشورهای پیشرفته درگیر جنگی دیگر به نام “آلودگی نور مصنوعی” هستند و این پایه ای برای ایجاد “رزرو آسمان شب” شد.
این پارک منطقه ای در ساحل شرقی آمریکاست که در آسمان آن ۱۰هزار ستاره خودنمایی می کنند و با چشم مسلح قابل رویت هستند. نکته شگفت انگیز این پارک ان است که راه شیری در آسمان آن به قدری روشن است که به شکل یک سایه در می آید.

۹٫ مانا کی، هاوایی، آمریکا (Mauna Kea, Hawaii, U.S.A)
جزیره متروک هاوایی واقع در بالای اقیانوس آرام بهترین چشم انداز از آسمان شب را دارد. این محل بهترین مکان برای منجمان است و پیشرفته ترین رصدخانه ها در آن قرار دارند. ماناکی مرتفع ترین نقطه ی هاوایی است. مردم بومی این منطقه معتقدند که خدایان آن ها در نوک آتشفشان فعال، زیر این آسمان پرستاره ساکن است.

۸٫ بیابان نامیب، نامیبیا (Namib Desert, Namibia)
نامیب بیابانی در آفریقاست که با خورشید تابان و دمای بسیار بالایش، معروف است که موجب شده این منطقه غیرقابل سکونت باشد. در این منطقه درخت یا برج دیدبانی ای وجود ندارد درنتیجه در این منطقه میدان دید ۳۶۰ درجه ای از تمام اسمان فراهم شده است. کسانی که تجربه ی بازدید از این بیابان را داشته اند ادعا می کنند که ستارگان در آسمان آن جا چشمک نمی زنند، بلکه می درخشند.

۷٫ بیابان آتاکاما، شیلی شمالی (Atacama Desert, North Chile)
اگر تماشای ستارگانی که میلیون ها سال پیش مرده اند، شما را متحیر می کند، باید با این تور گردشگری در خشک ترین بیابان دنیا سفر کنید. در این سفر می توانید با پیشرفته ترین تلسکوپ ها کهکشان درخشان را در فاصله چندین سال نوری مشاهده کنید و یا باچشم غیرمسلح نگاهی کوتاه به سحابی درحال چرخش بیاندازید. رصدخانه های سرو پارانال و آلما در این بیابان واقع هستند.

۶٫ تنریف، جزیره قناری (Tenerife, Canary Island)
وقتی ما انسان ها مشغول خرج کردن پول هایمان در راه منفجر کردن ترقه ها و آتش بازی در جشن ها هستیم که موجب آلودگی محیط زیست می شود، زمین شادی خود را با باران شهاب سنگ ها جشن می گیرد. مشاهده ی شهاب سنگ ها در تنریف اغلب اتفاق میفتد و امری طبیعی است.

۵٫ دره ی اسپیتی، هند (Spiti Valley, India)
این طبیعت باشکوه در نقطه ای دنج و به دور از هرگونه نور، واقع است که مکانی عالی برای تماشای ستاره هاست. چشم انداز راه شیری عظمت و بزرگی دنیا را به شما یادآور می شود.


۴٫ فربانکز، آلاسکا، آمریکا (Fairbanks, Alaska, U.S.A)
بدون شک یکی از پدیده های بی نظیر شکل گیری رنگ های مختلف در آسمان است که این پدیده را شفق می نامند. وقتی ذره های باردار موجود در فضا به اتمسفری بالاتر می روند، به اتم های گاز برخورد می کنند که این برخورد موجب می شود اتم انرژی ای به شکل نور آزاد کند. شفق در فربانکز به صورت مداوم رخ می دهد و منظره ای دیدنی به وجود می آورد.

۳٫ جزایر لوفوتن، نروژ (Lofoten Islands, Norway)
قسمت شمالی نروژ بهترین مکان برای دیدن نمایش رنگ ها در آسمان است. ایراد آسمان این منطقه، طوفانی بودن آن است اما از طرفی دیگر دارای دمایی مناسب است که می توان منتظر رخ دادن شفق شمالی ماند. نمایش رنگ های قرمز، بنفش، سبز و زرد در آسمان بی نظیر است.

۲٫ تاسمانی (Tasmania)
شفق جنوبی پدیده ای قرین شفق شمالی است. مهم ترین تفاوت این دو پدیده، کمبود مکانی قابل سکونت برای رویت شفق جنوبی است. فقط در قاره قطب جنوب است که این پدیده مرتبا رخ می دهد. با این وجود در جنوب جزیره تاسمانی نیز می توان این پدیده را تاحدودی مشاهده کرد.


۱٫جزیره استوارت، نیوزلند (Stewart Island, New Zealand)
مردم مائوری نیوزلند این جزیره را با نام راکیورا می شناسند که به معنی آسمان تابان است. محل های متروک این جزیره، بهترین مکان برای مشاهده آسمان است. چون افراد کمی در این منطقه ساکن هستند، نور کمی تولید می شود که این نور برای دیدن شفق ضروری است. هوای این منطقه غیرقابل پیش بینی است به همین دلیل دیدن شفق کار راحتی نخواهد بود. فصل زمستان بهترین زمان برای دیدن شفق در این ناحیه است.

منبع: کافه گردش 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle