دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

با مردم یونان آشنا شوید

کشور یونان پس از سال های پررونق این کشور در عهد باستان و با حمله امپراطوری رم، دستخوش تحولات گوناگونی گردید و تا قرن نوزدهم طی دوره های طولانی تحت سلطه کشورها و قدرت های بزرگ منطقه ایی قرار گرفت و در این رهگذر فرهنگ، آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم این کشور تحت تاثیر فرهنگ های خارجی بوده است و همچین حقایقی جالب در مورد یونان را رقم زده است.
به گزارش ویرلن ؛ پیش از استقلال یونان در سال ۱۸۲۹ این کشور چند قرن تحت سلطه امپراطوری عثمانی قرار داشته و تمام شئون اجتماعی و سیاسی آن دستخوش تاثیر می گردد. طولانی بودن حضور ترکان عثمانی در یونان بر شیوه زندگی، آداب و رسوم تغذیه، آمد و شدها، اسامی و.. اثر می گذارد و هزاران لغت ترکی وارد زبان یونانی که کمترین قرابت را با این زبان داشته می گردد. کشور یونان اگر چه از بعد جغرافیایی در قاره اروپا واقع شده و از بعد سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم عملا در اردوگاه غرب قرار داشته اما به کشوری غربی که دارای فرهنگ شرقی است معروف است که علت عمده این جنبه متاثر از ارتباطات طولانی مدت با کشور ترکیه فعلی و امپراطوری عثمانی سابق بوده است، لذا بسیاری از آداب ورسوم مردم این کشور غربی تحت تاثیر همسایه ی شرقی قرار گرفته است.

نگاه مثبت به شرق
مردم یونان متاثر از فرهنگ باستان خود و نگاه مثبت به تاریخ ایران، نسبت به مردم ایران و سایر مردم شرق (به استثناء ترکیه) نگاه مثبت دارند و برحسب رسوم بجا مانده از قبل در مواجه با ایرانیها احساس مثبت خود را بروز می دهند.

حضور در رستوران ها
یکی از رسوم موجود در میان مردم که در سفر به یونان زیاد به چشم می آید،حضور مداوم و طولانی مدت در کافه، رستورانهاست، که در فصول مختلف و بویژه در بهار و تابستان در رستورانهای نزدیک ساحل، اوقات خود را سپری می کنند و با نوشیدن یک یا دو قهوه چند ساعت به گفتگو و تبادل نظر می پردازند. مردم یونان به مردمی پرحرف معروفند کلام خود را نیز بلند ادا می کنند و بسیاری بر این عقیده اند که این رسم از ترک های عثمانی به این کشور منتقل شده است.

اصالت خانواده
مردم یونان تحت تاثیر فرهنگ غربی کاملا متاثر از مسائلی گوناگون قرار گرفته اند، با این حال خانواده جایگاه ویژه ایی دارد و بنیاد خانواده از نهادهای اجتماعی تاثیر گذار بر رفتار مردم محسوب می گردد. زنان در جامعه یونان پس از ازدواج کاملا به اصالت خانواده معتقدند و اعضای یک خانواده همانند جوامع اسلامی نسبت به هم دارای عاطفه و احساسات گرم می باشند.

بازارهای هفتگی در آتن
بازار های محلی در محلات شهر آتن و سایر شهر ها بصورت هفتگی بنام شنبه بازار، یکشنبه بازارو… وجود دارد که عموم مردم خرید هفتگی میوه و سایر خوراکیها را از این بازارها تهیه می کنند و امروزه این موضوع بعنوان یکی از عادات مردم درخصوص خرید تبدیل شده است.

توجه ویژه به کودکان
مردم یونان نگاه مثبت،احساسی و توام با محبت نسبت به کودکان دارند و هنگام مواجه شدن با هر کودکی احساس عاطفی خود را نشان می دهند. لازم است در مقابل کودکان یونانی نیز این احساسات توسط خارجی ها جهت ارتباط بهتر نشان داده شود.

سفر های هفتگی، فصلی و سالیانه
عموم مردم یونان و بویژه شهر آتن تعطیلات آخر هفته را در خارج شهر و در سواحل و در تعطیلات چند روزه در روستاها و در تعطیلات فصلی در جزایر و مناطق دور تر سپری میکنند. در طول تابستان ماه آگوست تقریبا کشور یونان تعطیل است و بنا به رسم موجود در میان مردم، عموما به جزایر و عده ای نیز به سایر کشورها سفر می کنند.

مذهب
جامعه یونان در میان کشورهای غربی مذهبی ترین مردم را داراست که کلیسا نقش بارزی در جامعه دارد و علیرغم جدا بودن دین از سیاست اما کلیسا یکی از پایه های قدرت است و مردم یونان تحت تاثیر مذهب و بر اساس آداب رسوم بجا مانده از گذشته به کلیسا و حضور در آن اهمیت زیادی می دهند.

زندگی با حیوانات
یکی از رسوم موجود در این کشور زندگی با حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه می باشد. مردم این کشور زندگی با حیوانان خانگی را بعنوان یکی از عادات جاری خود نهادینه کرده اند و فروشگاههای فروش تغذیه حیوانات به وفور در سطح شهرها یافت می شود. در این راستا کاهش سطح ازدواج و تمایل به زندگی غیر دائم سبب تنهایی بسیاری از مردم شده که حیوانات را همدم مناسبی می دانند.

خرسندی از تمجید
عموم مردم یونان بر حسب نگاه ویژه و مثبتی که به پیشینه تاریخی خود دارند در مقابل تعریف و تمجید از فرهنگ گذشته و حال این کشور واکنش مثبت نشان میدهند و بسیار خرسند می گردند و این موضوع سبب تسهیل جهت ایجاد ارتباطی نزدیک تر نیزمی گردد.

سیگار
اکثر مردم یونان سیگاری هستند و این عادت در میان زنان بیشتر به چشم می خورد و دانش آموزان از سطح راهنمایی نیز سیگار کشیدن را شروع می کنند. بیشترین درصد سیگاری ها در اروپا مربوط به یونانی ها می باشد.

فرهنگ رانندگی در کشور یونان
فرهنگ رانندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی در سطح پائین تری قرار دارد، برخی از مردم این کشور در رانندگی ملاحظات قانونی را نمی نمایند و تخلف در رانندگی نیز عادت شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle