دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ارتباط نگرانی‌های مالی با درد‌های فیزیکی

روان‌شناسان دریافته‌اند که بین شرایط مالی و دردهای فیزیکی ارتباط مستقیم وجود دارد به طوری که وضعیت اقتصادی ناپایدار تحمل درد را کاهش می‌دهد.

به گزارش ویرلن ؛ مطالعات روان‌شناسان نشان می‌دهد که بین نگرانی‌های مالی و درد‌های فیزیکی، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

بر اساس گزارش “مدیکال نیوز”، مطالعاتی که محققان دانشگاه ویرجینیا نشان می‌دهد افرادی که وضعیت مالی ناپایدار را تجربه می‌کنند بیش از آنهایی که احساس امنیت مالی می‌کنند به دردهای فیزیکی مبتلا می‌شوند.

محققان می‌گویند آنچه الهام‌بخش مطالعات آنها شده است توجه به این نکته بوده که شکایت از درد جسمانی و امنیت اقتصادی هر دو، طی دهه اخیر افزایش یافته‌اند بنابراین آنها تحقیقات خودشان را برای یافتن ارتباط بین این دو آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش محققان برای رسیدن به این مهم، شش مطالعه که در آنها ارتباط بین امنیت اقتصادی و درد فیزیکی ارزیابی شده است انجام دادند. طی یکی از این مطالعه‌ها، داده‌ها را در یک پانل از لحاظ جغرافیایی متفاوت بین ۳۳،۷۲۰ نفر در سراسر آمریکا کنار هم قرار دادند و بر اساس آن محققان وضعیت اشتغال هر فرد را با میزان خرید مُسکّن مورد تجزیه تحلیل قرار دادند.

نتایج نشان می‌داد که خانواده‌هایی که در آن دو بزرگسال بیکار بودند در مقایسه با خانواده‌ای که در آن حداقل یک بزرگسال شاغل بود،حدود ۲۰ درصد بیشتر از مُسکّن(OTC) استفاده کرده‌اند.

در این رابطه در یک مطالعه آنلاین روی ۱۸۷ شرکت کننده، محققان دریافتند که گزارش گلایه از درد در افرادی که بیکار بودند و در عرف از نظر مالی ناامن تلقی می‌شدند در قیاس با افراد شاغلی که از نظر مالی شرایط با ثبات‌تری داشتند بیشتر بوده است.

محققان همچنین این نکته را  ارزیابی کردند که آیا عدم امنیت مالی ممکن است با میزان تحمل درد مرتبط باشد؟در یک مطالعه مبتنی بر آزمایشگاه، از افراد شاغل و غیر شاغل خواسته شد برای مدت مشخص دست خود را داخل سطل آب یخ قرار دهند؛ نتیجه جالب بود! افرادشاغل و با وضعیت مالی باثبات‌تر تحمل بیشتری در قیاس با دیگران نشان دادند.

محققان بر اساس این آزمایشات دریافتند که بین وضعیت اقتصادی و دردهای فیزیکی ارتباط بسایر نزدیکی وجود دارد.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle