دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

آیا زایمان در آب خطرناک است ؟

جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد زایمان در آب می گوید: این زایمان می تواند برای جنین خطرناک باشد و حتی گزارش هایی از مرگ هم در هنگام زایمان داشتیم. در حال حاضر زایمان در آب در اروپا و امریکا هم منسوخ شده است و در هیچ جای دنیا، دیگر این نوع زایمان را زیاد انجام نمی دهند.

به گزارش ویرلن ؛ در فرانسه پیش از این حدود ۵۰ مرکز زایمان در آب وجود داشت، که الان به ۴ مرکز، محدود شده است و آن هم فقط برای مسائل آمارگیری و… است. این زایمان در بعضی از مواقع موجب خفگی نوزاد می شود و برای وی خطرناک است. به همین خاطر در جهان رواج چندانی ندارد. در ایران البته هنوز هم مراکز زیادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند ولی معمولا به خاطر خطری که برای نوزاد هست، خیلی توصیه نمی کنیم.

در حال حاضر زایمان اپیدورال خیلی مورد تبلیغ قرار می گیرد. زایمان اپیدورال زایمانی است که با بی حسی از کمر یا همان نخاع انجام می شود. در این روش زایمان روی این مساله خیلی تاکید می شود که، اپیدورال خطرات بیهوشی عمومی و عوارض زایمان در آب را ندارد و مادر موقع به دنیا آمدن نوزادش به هوش است و… ولی تاکنون بیش از ۴-۳ مرکز در ایران این نوع زایمان را انجام نمی دهند و اغلب پزشک ها هم مهارت لازم برای انجام اینکار را ندارند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle