دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

آشنایی با تانزانیا

به گزارش ویرلن:

تانزانیا کشوری در شرق قاره آفریقا است که مانند اغلب کشورهای آفریقایی اقتصاد آن بر پایه کشاورزی و صادرات آن استوار است.
این کشور از شمال با اوگاندا و کنیا، از غرب با جمهوری دموکراتیک کنگو، بروندی و رواندا و از جنوب با زامبیا، مالاوی و موزامبیک همسایه است. در شرق این کشور اقیانوس هند قرار گرفته است.

این کشور در فاصله سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۹۱۹ مستعمره و بخشی از آلمان بود. پس از آن مستعمره انگلیس شد که این وضع تا سال ۱۹۶۴ ادامه یافت.

تا سال ۱۹۹۶ دارالسلام پایتخت این کشور بود اما در این سال پایتخت سیاسی کشور به دودوما منتقل شد. بااین حال دارالسلام همچنان بزرگترین شهر تانزانیا و پایتخت تجاری آن است.

طبیعت این کشور هر سال تعداد زیادی از طبیعت دوستان را به خود می‌کشاند. بیشتر خاک آن از یک فلات باپوشش گیاهی بوته زار و علفزار تشکیل شده که در شمال به ناحیه آتشفشانی کلیمانجارو، در شرق به دریاچه تانگانیکا، و در جنوب به زمین‌های مرتفع، محدود می‌شود.

هرچند تانزانیا در نزدیکی خط استوا قرار دارد اما ارتفاع زیاد آن سبب شده هوای معتدلی داشته باشد. جزیره زنگبار در اقیانوس هند یکی از بخش‌های این کشور است.

سیاست در تانزانیا

رئیس جمهور در این کشور هم رئیس حکومت است و هم رئیس دولت. او با رای مردم هر پنج سال یک بار انتخاب می‌شود. در این رای‌گیری مردم معاون رئیس جمهور را هم تعیین می‌کنند.

مجلس ملی این کشور ۲۷۴ کرسی دارد که ۲۳۲ نماینده آن با رای مستقیم مردم تعیین می‌شوند؛ ۳۷ نماینده زن به انتخاب رئیس جمهور و ۷ نماینده از هم مجلس زنگبار در آن حضور دارند.

اقتصاد در تانزانیا

تولید ناخالص داخلی در این کشور ۴۹/۴۳ میلیارد دلار است. ۱۹ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند که ۸۰ درصد از آنها در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

۳۶ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و در سال ۲۰۰۷ میلادی نرخ تورم آن ۷ درصد بود.

محصولات صادراتی آن شامل طلا، قهوه، بادام زمینی، کالاهای مصرفی و پنبه است که به کشورهای چین (۸/۸ درصد)، هند (۸/۸درصد)، هلند (۲/۶ درصد)، ژاپن (۳/۵ درصد)، امارات متحده عربی (۲/۴ درصد) و آلمان (۲/۴درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل کالاهای مصرفی، ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد اولیه صنعتی و نفت خام است که از کشورهای آفریقای جنوبی (۸/۹ درصد)، چین (۴/۹ درصد)، کنیا (۸/۷ درصد)، هند (۷/۶ درصد)، امارات متحده عربی (۹/۵ درصد) و زامبیا (۷/۵ درصد) وارد می‌شود.

مردم تانزانیا

جمعیت این کشور حدود ۴۰ میلیون و ۲۱۳ هزار نفر با میانگین سنی ۱۸ سال است. امید به زندگی برای زنان ۵۳ و برای مردان ۵۰ سال است.در سرزمین اصلی این کشور ۳۰ درصد از مردم مسیحی و ۳۵ درصد مسلمان هستند. در جزیره زنگبار ۹۹ درصد از مردم مسلمان هستند.سواحیلی و انگلیسی زبان‌های رسمی این کشور است که انگلیسی بیشتر در مراودات سیاسی و توسط افراد با تحصیلات بالا استفاده می‌شود.

برای مشاهده اطلاعات هتل در تانزانیا، راهنمای جاذبه های تور تانزانیا، و گرفتن قیمت هتل های تانزانیا، به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل در تانزانیا، را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle